[BSD] user-friendly mount mint user

Ádám Szilveszter sziszi at c2.hu
2006. Jan. 17., K, 11:04:47 CET

Bálint Levente said:

> csak csatlakozom a kerdesfeltevohoz, mert
> pl. pc-bsd alatt a kde szepen megcsinalja
> a mountot, és jobb katt. umounttal adja ki
> a lemezt. de ez gondolom a kde-be integralt
> funkcio, mondjuk pl. amd nem fut. es az
> amugy sem olyan berakom-kiveszem dologra valo,
> ha jol tudom, mert csak egy idolimit lejarta
> utan umountol, nem vehetem ki bármikor a cd-t.
> nekem legalabbis igy mukodott, amikor
> probaltam.

Hmmm. Ez mar ketto. Lehet, hogy csak nekem nem mukodik? En is KDE-n
probaltam, igaz "sima" FreeBSD alatt (6.0-STABLE). A jobb gombra nekem
is elojon a mountolas lehetosege, de ha rakattintok, csak egy hibat
dob ki (unknown device or special file) amit nem igazan ertek. A
tulajdonsagok lapon ugyanis be lehet irni a mountolando device-t,
igaz, a legorditheto listaban pl nincs benne. (Mig az acd* es az ad*
eszkozok benne vannak) Hogy oda milyen alapon kerulnek aztan az
eszkozok azt vegkepp nem tudom.

Lehet, hogy valami extrat kell konfigolni mielott mukodne?

Mondjuk pcbsd-n azt hiszem suid root a mount, ami mindenkeppen
kerulendo, mert a cel eppen az, hogy ne adjunk rendszergazdai
jogokat...  de szerintem itt nem ez jatszik be, mert a userkent mount
nalam mukodik, de eddig csak "kezzel" (parancssorbol).

Tele van a postaládája?  C2MAIL 100 MB e-mail tárhely ingyen!
http://mail.c2.hu