[BSD] kerdes, particionalas

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2006. Jan. 7., Szo, 20:39:59 CET

On Sat, Jan 07, 2006 at 12:52:40PM +0100, Simon Gyorgy wrote:
> Ebben a témában szeretnék én is kérdést feltenni, csak pepitában.
> Konkrétan tudok én FreeBSD-vel létrehozni olyan partíciót amit más
> oprendszerek is tudnak kezelni, mint pl linux, ami mai ismereteim és
> tapsztalataim szerint nem nagyon bír a bsd-s slice-al :(

Particiot tudsz az fdisk-el, mivel egy particioban semmi kulonbseg
nincs, teljesen mindegy mi modon hoztad letre. A slice-okra nincsen
szukseged ha nem BSD-t (vagy hasonlo mas rendszert) hasznalsz, azok az
fdisk outputban azonban nem is latszanak, es senkit sem fognak
zavarni.

Persze a kerdes alapvetoen az, hogy mit ertesz olyan particio alatt,
amit mas rendszerek alatt is tudsz kezelni. Ha csak azt, hogy elferjen
egymas mellett a ket particio ugyanazon a diszken, akkor mindegy mivel
hozod letre oket. Ha viszont arra vagysz, hogy kulonbozo operacios
rendszerek alol akarsz adatokat hasznalni felvaltva, akkor a szitu
egyszeru: letrehozol egy particiot (mindegy, hogy elsodleges vagy nem
hiszen csak adatok lesznek rajta) es aztan megformazod valamilyen olyan
fajlrendszerrel, amit mindegyik altalad hasznalni kivant rendszer tud
biztonsaggal irni-olvasni. A gyakorlatban ez leginkabb a FAT lesz. Es
aztan mar barmelyik rendszer alatt be tudod mountolni, csak tudnod kell
melyik rendszer alatt hogy hivjak.

BSD: An Operating System, Not a Religion.