[BSD] Linux compat kérdés

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2006. Dec. 21., Cs, 20:58:24 CET

On Wed, Dec 20, 2006 at 11:45:54PM +0100, Zahemszky Gábor wrote:

> Nem tudom, hogy jó helyen keresgélek-e, de próbáld meg a brandelf
> parancsot a binárison, amit futtatsz:
>
> brandelf -t Linux bin.ari.s.amit.futtat.nal

Csak lassan a testtel, szerintem a hiba nem a brandelf táján keresendő
(helyesen felismeri a rendszer, hogy linuxos a bináris) hanem ott, hogy
attól még, hogy a linux compat kernel modul be van töltve, mágikusan nem
kezdenek el működni a linuxos programok: ahhoz még kell egy linux
futásidejű környezet. A compat modul csak a kernel oldalt adja, tehát
azt, hogy a linuxos rendszerhívások a megfelelő FreeBSD-s hívásra
mappelődjenek. Minden mást (tehát pl könyvtárak, binárisok stb) még fel
kell tenni. Ennek egyik (egyszerű) módja az, ha a portsból felteszed a
linux_base-fc4 portot, ami tkp egy kis linux rendszert installál neked
az /usr/compat/linux alá, és aztán a linuxos binárisok ott tombolhatnak,
és hihetik, hogy linux alatt futnak. Valószínűleg szükséged lesz a
linux-xorg-libs portra is, meg persze potenciálisan másokra is, a
legegyszerűbb, ha még linuxon kiadsz egy ldd-t, megnézed milyen
könyvtárakat használ a program, és azokat (lehetőleg azonos verzióban)
megkeresed a portsban, vagy ha ott nem találod, akkor egy linuxos gépről
átmásolod. Vigyázat, a fenti megoldással egy mini FC4-es rendszered lesz az
/usr/compat/linux alatt, tehát a cuccokat oda kell másolni, ahol egy
FC/RH alatt lennének, nem oda ahol pl SuSE vagy Debian alatt.

BSD: An Operating System, Not a Religion.