[BSD] szerver hardver

Laszlo Nagy gandalf at designaproduct.biz
2006. Dec. 13., Sze, 16:56:55 CET

> Meg kell nezni az adott port -hoz tartozo Makefile -t, es kell
> keresni bene olyat, hogy "ONLY_FOR_ARCHS". Abban az esetben, ha
> nincs benne ilyen, akkor valoszinuleg fog menni.
>
> Ha van benne ilyen, es utana szerepel az ia64, vagy amd64 (vagy
> ami kell), akkor megy egyebkent nem.

messias# pwd
/usr/ports/java/diablo-jdk15
messias# grep ONLY_FOR_ARCHS Makefile
ONLY_FOR_ARCHS= amd64 i386
messias#

messias# pwd
/usr/ports/www/jakarta-tomcat5
messias# grep ONLY_FOR_ARCH Makefile
messias#

Legalább ezzel nem lesz gond. :-)

> Sajat tapasztalat: ha a postgres -en kulon tombre teszed
> az index -eket, akkor az is tud valamit gyorsitani a dolgon.

Azt is olvastam hogy a naplóállományokat külön lemezre kell tenni, ez is
sokat gyorsít. De akkor ehhez már 3 külön tömb kell.
> Tudni kellene a szerver terheltseget, meg hogy pl. milyen egyeb
> kiszolgaloalkalmazasok futnak rajta,......

A kiszolgáló alkalmazások nem nagyon terhelnek. Van egy imap szerver,
egy apache és néhány kisebb program; de általában egyszerre 4-5 ember
használja, és ők is csak egyszerű dolgokat csinálnak. Igazából nem lassú
a rendszer, egy pontot kivéve. Van ez a bazi nagy tábla aminek az index
állományai több GB-osak, és erre megy egy full text search. Egy egyszerű
keresés néha másfél percig tart, mert végig kell nyalnia az egészet. Ez
még akkor is sok ha csak az indexet olvassa végig. Az adatbázis jól van
felépítve, minden más lekérdezés gyorsan fut. Ezeket már a postgres
listán megbeszéltem, azt mondták hogy több memória kell nekem, és jóval
nagyobb I/O sebesség. Ezt a lekérdezést nem lehet máshogy gyorsítani.
> De talan erdemes elgondolkodni azon is, hogy a jelenlegi gepet
> is meghagyni, es a nagyobb dolgokat meg rabizni az ujonan
> beszerzett csodamasina'ra.

Még meggondolom. A szerverhely bérletet is fizetni kell. :-D

   Laci