[BSD] samba mount

Laszlo Nagy gandalf at designaproduct.biz
2006. Dec. 6., Sze, 11:09:04 CET

  Sziasztok!

Szeretnék mount-olni egy smb megosztást egy másik gépen. Úgy néz ki a
dolog, hogy van egy file szerver (FreeBSD az is) meg van egy appserver.
Néhány windows-os gép a file szervert használja, azon fut a samba. Az
appserver-en több user dolgozik egyszerre, és szeretném ha látnák a
fileserver megosztásait.

Addig sikerült eljutnom, hogy az appserver-en mount-olom a fileserver
megosztását:

mount_smbfs -I neptunus.msnet -O root:users -u gandalf -g users
//gandalf at neptunus.msnet/Transfer /usr/shares/transfer

Két problémám van. Az egyik: ezt automatikusan szeretném, boot-oláskor.
Viszont a mount_smbfs jelszót kér. Password paramétere nincs, egyébként
is gáz lenne betenni a jelszót az fstab-ba. Meg lehet ezt oldani? A
dokumentáció szerint fstab-ba így kell írni:

//gandalf at neptunus.msnet/Transfer    /usr/shares/transfer     smbfs
rw,noauto 0   0

de ez ugye noauto. Hogy lehet belőle auto-t csinálni? (Sehogy?)

A másik már nem olyan bonyolult: szeretném, ha az appserver egy bizonyos
csoportja írni is tudná a könyvtárat, nem csak olvasni. (A windows-os
gépekről ez szépen megy, mivel publikus megosztásról van szó, és a
samba-ban be van állítva a "force user" és "force group" opció.) Amint
látható, a -u és -g kapcsolókat már megtaláltam. A baj csak az, hogy a
könyvtárak joga 755, emiatt a "users" csoportú felhasználók nem tudnak
írni. Nekem az kellene, hogy mindent file és könyvtár 775 joggal
rendelkezzen; de ilyen kapcsolót nem találtam.

Ehelyett persze lehet nfs-t is használni, de azzal még nem foglalkoztam
(mivel a samba mindenképp kell, a win-es gépek miatt...)

Köszi,

    Laci