[BSD] lemezek felosztása

Ádám Szilveszter sziszi at c2.hu
2006. Aug. 27., V, 07:17:09 CEST

Szia!

Viktor Cemasko írta:

> Filesystem     Size    Used   Avail Capacity  Mounted on
> /dev/ad0s1a    496M    344M    112M    75%    /
> devfs          1.0K    1.0K      0B   100%    /dev
> /dev/ad0s1e    496M     88K    456M     0%    /tmp
> /dev/ad0s1f    8.7G    7.0G    1.0G    87%    /usr
> /dev/ad0s1d    1.9G    155M    1.6G     9%    /var
> /dev/ad1s1      14G    2.0K     12G     0%    /mnt/d
>
> swap 2G.
>
> Ki mit javasol, mennyit érdemes adni a root (/) /tmp és a /var
> részére?

Én a / részére kb 250-400 megát szoktam adni, ha egyedül van. A /tmp
és a /var méretét az dönti el, hogy mire használod a rendszert. Vannak
olyan alkalmazások, amik ott használnak sok helyet, pl a mail a
/var-ban foglalja a helyet, tehát azt aszerint (is) kell méretezni. De
pl adatbázisok is vannak ott ha valami rdbms-t használsz, azok is
megnőhetnek. A /tmp inkább akkor lehet kritikus (beállítástól
függően), ha pl csomagot csomagol ki a pkg_add, mert akkor pl az
OpenOffice-nek kell a hely szépen...

> A hogyanra is kérném ötleteket, tehát nulláról kezdjek vagy dumpozzak,
> vagy fdisk/growfs?

Én azt szoktam csinálni, hogy miután létrehoztam az új lemezen a
megfelelő beosztást, azután az "egyben" másolandó fájlrendszereket
dumpozom, különösen a /, a /tmp és a /var esetén lehet ez érdekes,
mert a dump ismer minden furcsaságot ami ott előfordulhat (dev fájlok,
fifok,
stb.) Persze a devfs korában ez már kevésbé fontos mint valaha volt.
Ahol csak a fájlrendszer egy része költözik, ott tar-t használtam.

> Érdemes két IDE diszken, desktopos rendszeren LVM-ezni?

Lehet érdemes, ha van kedved vele játszani. Nyilván a diskek
bekötésétől függően a sebességnövekedés lehet, hogy nem lesz jelentős.
De tapasztalatnak jó :-)

Sz.

C2 MAIL: Levelezés felsőfokon. http://mail.c2.hu