[BSD] gmirror kérdés

Laszlo Nagy gandalf at designaproduct.biz
2006. Aug. 14., H, 18:43:22 CEST

> Idezet a savecore(8) manualbol:
>
> " if the file directory/minfree exists and the number of free
> kilobytes (for non-superusers) in the file system after the copies
> were made would be less than the number in the first line of this
> file, the copies are not attempted."
Eszembe nem jutott volna, hogy a 'minfree' állomány helpjét a
savecore-ban keressem. :-)

%apropos minfree
minfree: nothing appropriate

Egyébként miért kell ezt megnézni egy system crash után? A crash után
van valami különleges jelentősége?

Különben sem értem, mert elvileg 8% le van foglalva a root-nak minden
írható fs-en, ez pedig nekem jóval több mint 2048KB.
Szóval még mindig nem világos, hogy mire jó ez.

Ja, ha már egy ilyen profival hozott össze a sors, akkor ezt is
megkérdezem. Ez a szerver tükrözve van gmirror-ral, de mégis csak UFS +
soft updates van rajta, ami ugye nem journalling fs. A root fs-en pedig
nincs soft updates. Ilyen feltételek mellett, ha lehal a rendszer, akkor
kell-e félnem attól, hogy összekuszálódik a file rendszer és az összes
adatom elveszik? Vagy csak azokat a file-okat veszíthetem el, amik épp
írás alatt voltak a crash idején?

Laci