[BSD] beginner kerdesek

Kúti Zsolt kuti at cetelem.hu
2005. Nov. 23., Sze, 14:50:59 CET

On Wed, 23 Nov 2005 14:30:57 +0100
Molnár Gábor <gabro at carbocomp.hu> carved into electrons/véste
elektronokba:

> 1. Van egy FreeBSD 6.0-am ezt szeretnem
> frissen tartani cvsup-pal. Ilyenkor
> RELENG_6 kell nekem?
A handbook a barátod:
http://www.hu.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/handbook/
Vagy asszem van a telepítés utána a gépeden is.

A RELENG_6 az a STABLE ág, ami a nevével kicsit ellentétben nem
feltétlenül a legstabilabb.
Az 5-ös ágon a RELENG_5 felel meg ennek és a RELENG_5_4 az utolsó
release, amit szintén érdemes időnként frissíteni, mert hibajavítások,
security dolgok stb. mennek bele. A 6-osban ennek a megfelelője
vszínűleg a RELENG_6_0.
Okosak javítsatok ki...

> 2. cvsup után muszaly kernel-t forditani?
Nem muszáj, csak ha új kernel forrást töltesz le és azért, mert le is
akarod fordítani :-)
(A cvsup-pal a port-fát is frissítheted...)

> 3. ha forrasbol teszek fel egy programot (pl apache)
> azt hogyan tudom frissiteni egy ujabb verziora?
A "ports" a barátod (lsd. handbook vagy man ports), használd azt és
akkor a leszedést is így oldhatod meg.
Telepítsd a portupgrade portot :-)

Ne feledd: handbook!

hali