[BSD] sendmail + advanced routing / networking

macroharddoors macroharddoors at eurocomnet.hu
2005. Már. 24., Cs, 19:13:40 CET

Sziasztok!

Több különálló témában szeretnék tanácsokat kérni, az egyik az, hogy létezik-e olyan megoldás sendmail alá amivel egy egyszerű txt fájlban lehet elhelyezni az email usereket, ne kelljen real usereket felvenni a szerverre ? Tudom, hogy más smtp szervereknél ez viszonylag könnyen kivitelezhető, de bizonyos okok miatt ragszkodnunk kell a sendmail-hoz.

A másik, hogyan lehetséges egynél több default route-ot beállítani freebsd alatt, értem ezalatt azt, amikor linuxon:

route add default gw x.x.x.x metric 10
route add default gw x.x.x.y metric 20

és működik, na most valami ilyesmit szeretnék freebsd-én is megoldani.

A harmadik, adott 1 szerver benne 3 nic A,B,C,

A -> INTERNET ----/ISP
B -> INTERNET ---/
C -> PRIVAT LOCAL NETWORK

a lényeg az hogy A és B nic ugyanazon internet szolgáltatóhoz kapcsolódik, a gond ott van hogy az eszközök amik A és B nic-en vannak szortspektrumú mikrókütyük, tehát nem fullduplex rendszerüek, ezért azt kellene megoldani, hogy A nic-en csak TX menjen, B nic-en csak RX, ja és erre az egészre megy egy NAT a C-nic felől.

Nem azt várom, hogy helyettem oldjátok meg a gondom, csak néhány támpontot kérnék amin el lehet indulni.

man route, man routing, man ngctl, man sendmail megvoltak..

A segitségeteket előre is köszönöm!