[BSD] ntpdate erdekesseg

Mohacsi Janos mohacsi at niif.hu
2005. Már. 23., Sze, 13:35:33 CET

On Mon, 21 Mar 2005, Zsolt Sztankay wrote:

> Sziasztok!
>
> Van egy alaplapom, hasznalom az aktualis 4.11-STABLE aggal. A rendszer a
> crontab-bol orankent beallitja az orat az ntpdate programmal. Igy veletlen
> idokozonkent lefagy (1 nap-5 nap), jellemzoen kerek orakkor, ezert is gyanus
> az ntpdate. Ha nem hasznalom az ntpdate programot, vagy ritkabban, akkor
> megy (most a 12. napnal tartok). Eddig 4 orankent kerdezte le, atallitottam
> 12 orara, kb annyi alatt meg az 1 mp-en belul marad (seclevel=2 ugye).
>
> Ilyet latott mar valaki? Normalis? Tulajdonkeppen "megoldast" igy talaltam,
> [...]

Szervusz!
 	Az ntpdate-t arra talaltak ki, hogy rendszerindulaskor egyszer
szinkronozzon. Kesobbiekben az ntpd (xntpd) programokat celszeru
hasznalni, ami folyamatosan megbeszeli az NTP szerver(ekkel), hogy hogyan
gondoljak, hogy mennyi a pontos ido a halozati kesleltetest be kalkulalva
es ennek fuggvenyeben "eszrevehetetlenul picit" lassaban vagy gyorsabban
"jaratja" a gep orajat.

 	Udv:

Janos Mohacsi
Network Engineer, Research Associate
NIIF/HUNGARNET, HUNGARY
Key 00F9AF98: 8645 1312 D249 471B DBAE  21A2 9F52 0D1F 00F9 AF98