[BSD] BSD, particionalas

Nemes Szabolcs gyorbir at mail.datanet.hu
2005. Jún. 30., Cs, 08:42:30 CEST

On Wed, 29 Jun 2005 21:19:09 +0200, Zahemszky Gábor wrote:

>sorrend:
>1. telepíteni Win-t, 1 db primary partícióra
>2. telepíteni OpenBSD-t, saját primary partícióra.
>3. telepíteni Linuxot, 1 db primary partícióra ...lilo-t/grub-ot a
>Linux partícióra rakni (nem az MBR-be!)
>4. FreeBSd-t saját primary -ra telepíteni

Ennek csak 1 hátránya van, ami tkp. 2: nem lehet több part-t
létrehozni, ami leginkább a vintendónál fölöttébb egészségtelen, vmint
nem árt (sz'tem) egy közös, mindenki által kezelhető part., praktikusan
fat32.

>win-t nem lehet rábeszélni (legalábbis nem találkoztam földi halandóval,
>aki tudta volna, és el is mondja), hogy ne mossa felül az MBR-t.

Nem lehet.

>Amúgy _tudtommal_ Linux és OpenBSD tud extended partícióban levő logikai
>diszkre teleülni és onnan futni, ha ilyet akarsz, akkor viszont a

A linux az biztos, ergo a win-t meg a bsd-ket én primary-re tenném, a
linuxot logikaira, és akkor még tetszés szerint lehet part-kat
csinálni. A linuxnak pl. illik swap-ot is adni...

>FreeBSD bootmanagere _tudtommal_ nem jó, ekkor érdemes grubot használni.

Namost lilo-val már csináltam olyat, sz'tem a grub is megeszi, hogy az
EXTENDED (vigyázat, nem a logikai!!) part. elejére raktam. Gyönyörűen
működött :))) Aztán bohóckodhat a win, amit akar, max. az aktív part-t
állítja el...

>No ennyi, majd a többiek megköpködik.

Phü-phü! ;-)))

Nemes Szabolcs