[BSD] raid tovabbra is (melyiket ismeri a FreeBSD?)

Sztankay Zsolt stan at mail.datanet.hu
2005. Jún. 29., Sze, 12:04:57 CEST

Kivancsi leszek a megoldasra, hasonlo helyzetben voltunk, nekunk SATA
vinyohoz kellett olcso RAID kartya.

Azt mindenesetre megallapitottuk, hogy ennek az also arkategorianak a
kartyai nagyreszt azonos chip-et hasznalnak. Peldaul amit vettunk (talan
Kouwell volt), abban ugyanaz volt mint a Adaptec 1210-ben es csont
nelkul lehetett frissiteni 1210-es BIOS-ra. Persze a mienken az
Adaptec-kel szemben nem volt non-volatile memoria, ugyhogy ment vissza
az eredeti BIOS.

Amit talaltam akkor, hogy letezik egy patch:
http://people.freebsd.org/~sos/ATA/ ami allitolag mar bent van a
-CURRENT-ben es az tudja kezelni ezeknek az olcsobb chip-eknek a
metaadatait, magyaran lathato a kartyaval beallitott mirror. Mi a gep
miatt amugy is kenytelenek voltunk -CURRENT-et felpakolni, ugyhogy nem
tudom a patch rendben megy-e 5-os ag alatt.

Zsolt