[BSD] (PC-)BSD inditasa Grub-al

Nemes Szabolcs gyorbir at mail.datanet.hu
2005. Jún. 28., K, 10:58:33 CEST

Hi!

On Mon, 27 Jun 2005 14:53:33 +0200 (CES), Nemes Szabolcs wrote:
>OK, megpróbálom az "átmapolást" a bm-rel, ha azzal nem megy, akkor a
>linuxból a grub-bal, ha úgyse, akkor megint sikítok :)))

Na, végülis megoldódott a dolog, bár kicsit máshogy...
Asszem, az volt az igazi gond, hogy telep-kor nem kértem loadert,
nehogy összebarmolja a meglévő cuccaimat, és mivel szűz vinyó volt, nem
volt normális MBR. Fölraktam újra, 1* úgy, hogy lehúztam a többi
vincsit, az OK is volt, de persze nem indult a BSD, mikor vissza lettek
téve. Próbáltam a map-olást, de az csak a dos/vindóz/FAT világban
működik (RTFM :))), rendes rendszert nem lehet így átvágni. Nem volt
kedvem újra kicsomagolni a gépet, úgyhogy mégegyszer fölhúztam :))), de
már a "helyén" (ad2), most megy.
(Kicsit vindózos módszer, de most gyorsabb volt, mint megkeresgélni, mi
hol van, pl. átírni a loader konfigját -ha lehet egyáltalán-, stb.
Főleg mivel a cd-ről bootolva rescue módban még 1 vi-t se találtam
:))))

Még 2 kérdésem van gyorsan: a KDE-nek hogy lehet engedélyezni a
root-logint? Megőrülök tőle, hogy 238* be köll írni a jelszót...
Legalább míg az alapdolgokat beállítgatom, jó lenne azzal bemenni.
Aztán ha ez sikerül, akkor hozzáférek rendesen a beállításokhoz, vagy
ne is vesződjek vele, mer' úgyis csak konzolról lehet? (Az
IP-címet/stb. beállítani pl.)
RTFM is elég, csak hogy merre induljak...

Nemes Szabolcs