[BSD] apt - portinstall (ot: versio ugras)

nora central noracentral at gmx.net
2005. Jún. 20., H, 10:14:38 CEST

Zahemszky Gábor schrieb:

> cvsup tökéletes lesz.
> Zahy < Gabor at Zahemszky dot HU >

Ezt talaltam (cvsup egy-csapasra)es megceloztam tag=RELENG_5_4:

http://wiki.bsdforen.de/index.php/FreeBSD_-_cvsup_in_einem_Rutsch
http://sig9.com/articles/ports-howto

Aztan jött a nagy ports vadaszat (installaltam amit muszaly volt - azt
hiszem az X-Windows is fölment as required packet") es a nagy kaland jött :)
A kaland napokon es ejjeleken keresztül nyomul feltartoztathatatlanul
elöre. Sajnos interaktiv.  Fordit es kerdez - kerdez es fordit - sohasem
lesz vege (?) - nem tudok mellette virrasztani - öreg Pentium 3 es
sporolosan ram + winchester - a tempotol nem akad el a lelegzetem. A
kerdesekre alig alig tudok valaszt adni...

Ez a ( cvsup + portupgrade ) ut lenyegesen komplexebb idötrablobb,
mintha az 5.4 -et ujrainstallaltam volna es a bind9 configot visszamasolom.

Letezik egy egyszerü binaris ut is?

Az elmult evekben Archlinux -ot hasznaltam servernek. Kezdtem a version
0.4 -el es most az aktualis 0.7 - 0.8 -nal tartok. Ezt egy parancs
rendszeres hasznalataval megbizhatoan megleptem:
    pacman -Suy
Az update/upgrade binary + a kernel is resze volt a törtenesnek. Neha
egy - egy config file defaultra cserelödött de a current nem veszett el
soha.

A *BSD -re valtas oka nalam, hogy a Linux Distribucios (100++ van
belöle) filozofia sok-sok gazt teremtett, es keves nemes virag alakult
ki benne. Amikor  pedig Linux szennyezödik marketinggel, manager
mentalitassal, enterprize celokkal, Redmont hasonulassal vagy winbox
gyülölettel telitödik - kezd taszito lenni, pedig mindig minden ott
kezdödik, hogy csinaljunk valami jot...

Ha a FreeBSD & Co vonal összefoglalva a UNIX szeretetet jelenti akkor ez
  a vallas egeszen közel all hozzam :)

nora