[BSD] jo wireless kartya FreeBSD ala

Robert Nagy robert at openbsd.org
2005. Jún. 12., V, 14:47:55 CEST

On (12/06/05 13:57), Attila Nagy wrote:
> Akkor nézd meg ismét, hogy hány FreeBSD által régóta támogatott eszköz
> használhatatlan OpenBSD-ben. Szégyen.
Ha nincs olyan ember aki karbantartsa, johogy szar, de azt ketlem
hogy rtw(4) drivert olyan kevesen hasznalnanak.

> Dehogynem, gondol.
> És valószínűleg a régi elvet követi: miért írjam meg mégegyszer, ha más
> megteszi? Az OpenBSD-sek teli szájjal szidják az Intelt.
Igy van.

> Mégis, mit látok:
> http://www.openbsd.org/cgi-bin/man.cgi?query=em&apropos=0&sektion=0&manpath=OpenBSD+Current&arch=i386&format=html
>
> The em driver was written by Intel Corporation
>       <freebsdnic at mailbox.intel.com>.
Mas okokbol szidjuk, attol meg hogy van egy drivert amit az Intel irt
de annak a licence megfelelo.

> Ha olyan komolyan vennétek az elveiteket, nem lenne em driver az
> OpenBSD-ben. Miért nem írtok helyette jobbat? Miért a Justin Gibbs féle
> ahc driver/firmware van az OpenBSD-ben? Nyilván lehetne még mondani
> ilyen, gyártó által szponzorált drivert, de most ez a kettő jut eszembe.
Amint kiadjak a dokumentaciokat nem az lesz. Ezt hidd el nekem.

> Theo az ilyen gyártók bojkottjára szólított fel. Most akkor hogy is van ez?

Ugy latom teged se erdekel az hogy milyen drivert hasznalsz,
tehat folosleges errol vitatkozni. Nalunk fontosabb dolgok
is vannak annal, hogy eppen mukodik a driver binary-only driverrel.