[BSD] Halozatkezeles - hiba vagy normalis?

kako at zhnet.hu kako at zhnet.hu
2005. Jan. 8., Szo, 12:52:40 CET

Hello!

Keszitek egy routert, aminek egyelore van 1 wireless interface-e. Ez
802.11a szabvanyu. Mikor felcsatlakozok egy AP-ra (10 meterre van a ket
antenna), akkor gyonyoru 0,7 ms koruli ertekeket hoz a ping. Gondoltam,
terhelem egy par oraig,
1, elkezdtem 'ping -f -s 1000 192.168.1.254' ezzel meg elmegyegetett,
masik konzolon sima 'ping 192.168.1.254'-re egyre novekvo valaszidoket ad
2-20 ms-ig, aztan ujra visszaesik 2-re es novekszik 20-ig igy vegtelen
ciklusban.

2, 'ping -f -s 3000 192.168.1.254'-el masik konzolon sima 'ping
192.168.1.254'-re a valaszido egyre jobban kuszik felfele nehany perc utan
mar 2-300 ms korul jar, holott a forgalom merteke meg nem indokolna.

3, Egy harmadik konzolon elinditok egy 'ping -f 192.168.1.254'-et, akkor
azonnal megorul, es szinte minden csomagot eldobal. Azon a konzolon, ahol
kozben megy a sima ping, ott minden masodik, harmadik csomagra jon valasz,
es a kihagyottak helyen azt irja, hogy "betelt a buffer terulet" persze
angolul, csak nem tudom pontosan idezni. Ilyet eddig linuxon (ehhez tudok
viszonyitani, mert eddig azon dolgoztam) nem tapasztaltam.

Valoszinuleg ez az utolso mond a legtobbet, es ez lehet a megoldas. Csak
gozom nincs, hogy hogyan lehetne megnovelni a puffermeretet.

Tovabbi erdekesseg meg, hogy probalkoztam a "pf"-fel. Talaltam nehany
pelda-scriptet, az egyiket be is gepeltem, es "scrub"-bal kezdodik. Ahogy
olvastam a man-t, ez valami olyasmit csinal, hogy normalizalja a halozati
forgalmat (erteni nem ertettem, de jol hangzik:-) ) Ha a pf be van toltve,
akkor 16-20% vesztes van az osszes interface-en (ping -f ) meg akkor is,
ha nem kifele, csak magat a kartyat, vagy adott esetben a loopback
interface-t pingelem. Kozben (ha jol emlekszem a konzolra irja), hogy 246
csomag akart kifele menni, de csak 200-at engedelyezett. A scrub ezt
csinalna, vagy mas a bibi?
Tud valaki ezekhez hozzafuzni barmit?

koszi
csao