[BSD] ACPI kerdes

Ádám Szilveszter dr. adam at nhh.hu
2005. Jan. 5., Sze, 09:23:42 CET

Szia !

bsd-bounces at hu.freebsd.org wrote on 2005.01.05 09:07:54:

> A mhelyi gepemen erdekes hatasa van az acpi kikapcsolasanak.
> (hint.acpi.0.disabled="1")
> ata0-master: FAILURE - ATA_IDENTIFY no interrupt
> Mounting root from ufs:/dev/ad0s1a
> setrootbyname failed
> ffs_mountroot: can't find rootvp
> Root mount failed: 6
>
> Guglival talaltam mast is ilyet jelenteni, de nem volt ra valasz...

Igen, ez akkor van, ha valami ujabb szabasu geped van, amelyik mar fugg az
ACPI megfelelo mukodesetol. Vannak olyan hirek, hogy bizonyos nem garazs
gepek mar el se indulnak, ha az ACPI nem mukodik. Ezert lett hirtelen
olyan surgos megfixelni a supportot Linux es FreeBSD alatt is, ahelyett,
hogy azt mondogatnak tovabbra is, hogy hasznalj apm-et :-) (ami viszont
egyre gyakrabban nem mukodik vagy nem rendesen)

> Ha az ACPI-val indulast valasztom, minden rendben.

Orulj neki :-) Az en laptopomon most eppen forditva van, ACPI nelkul megy,
de azzal... azonnali panic, mar a kernel betoltese sem fejezodik be. De
legalabb nincs fsck utana :-)

> Csak azert akartam
> itt kikapcsolni, mert gondoltam megnezem van-e hatasa az
> OpenOffice kifagyasaira.

Nem valoszinu.

> Tudom ez NAGYON valoszinutlenul hangzik, de
> mar nincs mas otletem. Egyszeruen hasznalhatatlan igy az
> OO. Ha kedve van, tudok szerkeszti/beolvasni fajlokat, ha nem, felakad
> valami olyan allapotban, hogy nem lehet kiloni. Ilyenkor a rendszer
> leallitasa sem megy vegig, ezt irja: no buffers busy after final sync

Sajnos az OO errol korabban is "hires" volt...

> majd, ha nemi varakozas utan ki akarom kapcsolni a gepet:
> acpi: suspend request ignored (not ready yet)

Ennek nincs koze a dologhoz, csak arrol van szo, hogy nem tudja
vegrehajtani a keresedet.

> Erdekes, hogy ez az OO (ugyanaz a csomag) az otthoni gepemen (5.3B7)
> rendben megy.

Orulj neki :-) Nekem se volt konkretan semmi bajom vele a laptopomon, de
ez nem azt jelenti, hogy akkor masnak sem :-)

> Van valami otletek? Igazabol az OO-ra kene megoldas. Egy
> teljes rendszer ujratelepites nem nagyon tudok megtenni.

Pedig lehet, hogy egy ujraforditasa hasznos lenne, es nem tudom, hogy az
nalad meddig tart, de akar ejszaka is lehet hagyni futni...

Sz.
--------- következő rész ---------