[BSD] sendmail, TLS és a MO

Bálint Levente balintl at albertfalva.sulinet.hu
2005. Feb. 18., P, 12:38:15 CET

üdvözlet!

előre is bocs, merthogy az MO az m$ outlook
rövidítése volt a subjectben, azaz inkább bill
bácsit kellene megkérdeznem...  a probléma felbukkan
a listákon, de a megoldást nem találtam.

a cyrus-sasl-2.1.19_1 + sendmail+tls+sasl2-8.13.1
(a sendmail az 587-es porton figyel)

párossal és a mozilla levelezőjével szépen megy
távolról TLS-sel beállítva a bejelentkezés, és a
levélküldés.  (a mozillában titkosításhoz TLS és SSL
is választható.)  az ügyfélazonosítás nem
bizonyítványokkal történik, hanem a PLAIN és LOGIN
módokkal.  LOGIN kell az outlookhoz.

outlook 6 (XP) és az outlook 2003 (office 2003)
viszont csak SSL beállítást tesz lehetővé, és
nem is tudtam levelet küldeni vele.  az SSL
annyit tesz, hogy nincs STARTTSL, csak egy SSL
csatornában végrehajtott hagyományos átviteli
eljárás? a fő kérdés az lenne, hogy az outlookot
nem is lehet rávenni a TLS használatára?

ennyi log marad hátra:
... did not issue MAIL/EXPN/VRFY/ETRN during connection to MSA

ami kábé annyit tesz, hogy a levelező létrehozott
egy kapcsolatot, de aztán nem mondott már semmit.

a másik, hogy mivel a PLAIN és LOGIN beállításoknál simán
átmegy a jelszó titkosítás nélkül, ajánlott a TLS bekapcsolása
a kliensben.  de hogyan lehet ezt kikényszeríteni?
azaz, ha nem kapcsolja be a levelezőben, akkor ne
működjön az azonosítás. (rtfm biztos, de...)

köszönöm előre is!
bálint levente