[BSD] FreeBSD & LDAP

Teubel György tgyurci at freemail.hu
2005. Dec. 22., Cs, 02:35:54 CET

On Wed, Dec 21, 2005 at 05:16:00PM +0100, Auth Gábor wrote:
> Halihó!
>
>   Van valahol leírás arra, hogy miképpen tudom FreeBSD alatt a
> felhasználóazonosítást LDAP alapokra helyezni? Hivatalos infókat nem
> láttam, és igazából nem találtam semmi használhatót Google-ben sem...
> csak utalásokat, hogy megoldható és létezik ilyen... :(
> --

Szia!

Kivancsisagbol en is megcsinaltam ezt a gepemen. Ahogy mar mondtak,
a net/nss_ldap es a security/pam_ldap kell hozza.
Az nsswitch.conf:

group: files ldap
hosts: files dns
networks: files ldap
passwd: files ldap
shells: files

Ezen kivul meg a /etc/pam.d/{system,sshd,stb.} elso soraba ezt kell tenni:
auth        sufficient  /usr/local/lib/pam_ldap.so

A /usr/local/etc/nss_ldap.conf-ban es a /usr/local/etc/ldap.conf-ban
csak a base, az uri es a rootbinddn-t kel atirni, meg kell meg az ldap
root dn jelszava a /usr/local/etc/ldap.secret fileba. Ez utan elvileg
siman mukodik.

Ja es meg itt van egy magyar leiras, igaz, hogy Debianos, de eleg
altalanos, hogy lehessen haszanlni BSD alatt is:
http://padre.web.elte.hu/ldap.html

Udv
--
Gyuri
mailto:tgyurci _a_t_ freemail _d_o_t_ hu