[BSD] Ujonc kerdesek

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2005. Dec. 16., P, 19:45:13 CET

On Fri, Dec 16, 2005 at 07:28:36PM +0100, Szukács István wrote:

> en inkabb az 5.4 et javasolnam, tapasztalatok szerint stabilabb mint a 6.0

Ezt nem tudom honnan hallottad, en az ellenkezojet olvastam. De sebaj,
ha van egy klon gep, azon lehet kiserletezni.

A "hagyjuk ugy ahogy van" hozzaallast nagyon nem ajanlom, mert ezek
szerint ha a gep nem allt le 2 eve, akkor elegge valoszinu, hogy
mostanra bizony tavolrol is kihasznalhato hibak is vannak benne...
4.7-hez magahoz sem jelentek meg javitasok egy jo ideje, meg ki tudja,
hogy az alkalmazoi szoftvert frissitettek-e es mikor. Ha akarsz, keress
ra, hogy az adott szoftverhez jott-e mar ki nyilvanos exploit, es demozd
a fonokoknek, hogy hogyan lehetne siman felnyomni az ezek szerint
oh-so-mission-critical levelezoszervert, es pl spam relay-nek hasznalni.
Es nem, ne gondoljak, hogy "mi olyan kicsik vagyunk, ki foglalkozna
velunk": egy botnetben minden zombi szamit.

Egyebkent mc lehet, ha akarod, csak mivel FreeBSD-n eles az elkulonites
az alaprendszer es "minden mas" kozott es az mc az utobbi kategoriaban
van, ezert kulon telepiteni kell. Erdemes megismerkedned a ports
rendszer hasznalataval, ott megtalalod.

BTW: Mar nem ez az elso eset, amikor azzal az elkepeszto marhasaggal
talalkozom, hogy valahol kozel 100% rendelkezesre allast varnak el, de
erre osszesen van egy darab gepuk (ami rossz esetben egy sima PC meg
csak nem is szerver hardverrel). Termeszetesen egy upgrade vagy mas
tervezett leallas szoba sem jon, de bezzeg azt siman elfogadjak, hogy
mondjuk "virustamadas miatt" tobb napig all a rendszer. Tok Jo. (TM)

BSD: An Operating System, Not a Religion.