[BSD] fb6 beta debug kikapcs

Ádám Szilveszter dr. adam at nhh.hu
2005. Aug. 17., Sze, 09:25:05 CEST

Szia!

Peter Czanik wrote on 2005.08.16 16:32:10:

> A kernelbol mar sikerult minden lassito dolgot kikapcsolgatnom (Witnes,
> invariants, stb). De emlegeti az UPDATING, hogy a userland-ban is van
> lassitas, malloc es tarsai temakorben. Ezeket hogyan lehetne
kikapcsolni?

Amirol en tudok, az az, hogy amennyiben letezik egy /etc/malloc.conf nevu
symlink, ami egy betukombinaciora kell, hogy mutasson, akkor az felulirja
a rendszer malloc "alapertelmezett" viselkedeset, pl nem lesz olyan
szigoru a helytelenul programozott alkalmazasokkal szemben, vagy nem
sikalja at nullakkal elobb a lefoglalando memoriat stb. A reszletek a
malloc.conf manual oldalon talalhatok. Fontos erteni, hogy az
/etc/malloc.conf *nem* egy konfiguracios fajl, hanem egy symlink, ami egy
betukbol allo stringre mutat, de ez a string *sem* jelol letezo fajlt.
(alapertelmezesben egyebkent nincs malloc.conf-od, neked kell beallitani)
Altalaban javasoljak, hogy teljesitmenynoveles erdekeben a dolog igy
nezzen ki: /etc/malloc.conf -> aj

> Csak mert felraktam ugyanarra a gepre egy OpenSuSE beta1-et, es egy
> FreeBSD 6.0 beta2-ot, apache/mysql/php temakorben tesztelgettem, de
volt,
> hogy kozel 2.5-szorosen gyorsabbnak bizonyult a Linux. Egy eve meg fej
fej
> mellett, vagy epp a BSD volt joval gyorsabb. Csak arra tudok gondolni,
> hogy meg nem minden beta lassitast talaltam meg... Bye,

Csak kivancsisagbol: az ugyanolyan gep milyen hardverrel volt? SMP vagy
UP? HTT-s procik? 32 vagy 64 bit? Milyen opciokkal van forditva az AMP
harmas? Milyen fajlrendszer van hasznalatban, milyen opciokkal az egyes
rendszereken? (Kulonosen a mysql van nagyon kemenyen "best with Linux"
viselkedesre hangolva, de a tobbinel is szamithat) Tudsz esetleg valami
benchmark progit futtatni es az eredmenyeket elerhetove tenni valahol?