[BSD] Failover cluster dinamikus adatokkal dolgozo webserverhez

Feczak Szabolcs feczo at siodigit.hu
2005. Ápr. 25., H, 16:46:07 CEST

On h, 2005-04-25 at 13:50 +0200, Attila Nagy wrote:
> főleg a webszerverek esetében, mivel a browserek nagy ívben tesznek a DNS
> rekord TTL-jére, így ha megváltozik a rekord, a régi szervert fogják
> lekérdezni.

Hm, ez szippanat.

> A failover és load balancingra valamilyen hardveres eszközt szokás
> betenni  [...] de ahhoz kell még legalább két gép

ez akkor mar 4 ;O

> (ha csak nem magukkal a szerverekkel csinálod a failovert és a load
> balancingot).

No igen ugy volna jo ha nem kene meg +2 gep, bar gondolom azoknak
eleg valami kisebb szerkezet, viszont akkor mar 4 gep hosting dijat
kell fizetni, ami mar lehet hogy vetekszik egy ilyen HA eszkoz
berleti dijjaval.

> Tipikusan erre valók a clustering fájlrendszerek. Linuxhoz pld. opengfs,
> lustre, intermezzo használható ilyen célra.
es FreeBSD-hez ?

> Egyirányú szinkront csinálhatsz cvsup-pal, rsync-kel, stb, stb.
Jaja erre gondoltam, sot erre van sajat fejlesztesu backup scriptem,
ez le is fut minden ejjel es nem tart semmibol surusiteni
a futast, viszont hatalmas gond, hogy folosleges terhelest ro a gepekre,
hiszen akkor is osszenezi a dolgokat, ha nincsen valtozas, tehat
nem a valtozas "trigger"-eli a menteseket, hanem az osszehasonlitas
mindenkeppen le kell fusson minden update-kor, es ez percenkent mar
eleg maceras lehet szerencsetlen webserver eletere ....

> Postgres esetében meg lehet még próbálkozni a pgreplicatorral is.
kosz majd rakukkantok

> Ha tényleg fontos az adatbázis és pénzed is van rá, használhatsz Linuxot
> és azon Oraclet OCFS-sel. Sajnos ilyen, ezzel egyenértékű, vagy akár azt
> megközelítő megoldásról nem tudok OS adatbáziskezelők tekintetében.
mar megint ez a Linux ;) Ez a FreeBSD levlista ;) Cel szentesiti
az eszkozt, rendben. Minden bizonnyal az Oracle a maga nemeben paratlan
termek (mindig is csodaltam), viszont a magas aran tul meglehetosen
bonyolult, es szerintem nem picit eltolna a weblap indulasat ...
Es persze a Linuxal sincs semmi bajom nem azert irtam, csak nem birtam
kihagyni a beszolast

> Minél "feljebb" mész a failoverbe, annál több hiba lehet. Blokkszinten
> (cluster FS) a konzisztencia kevésbé probléma, alkalmazás szinten
> (rsync, hasonlók), már annál inkább.
Igen ezert szeretnek valami "felsobb" szintu megoldast, mert a
konzisztencia fontos ... anelkul inkabb el sem kezdi az ember.

> Magát az LB-t és a failovert az "Internet felől" szerintem bízd a
> szolgáltatóra, keress olyat, akinek van ilyen szolgáltatása.

Na akkor visszakanyarodtunk oda ahonnan elindultam, meg kell fizetni
Ha meg nincs ra love akkor is folosleges fabrikalni ugyse nyujt annyit
mint amit beleol az ember idoben, vagy nemhogy pluszt, de meg inkabb
problemakat is hoz (Inkabb alljon a szolgaltates egy napot, mint hibas
adatokkal menjen tovabb es hetekbe teljen kibogaraszni hogy mi is a jo
allapot).

Ez az a valasz amitol picit feltem es kicsit el is szomorit, hogy eljon
az a szint, hogy nincs tovabb, nem tudja az ember onerobol es
opensource-bol megoldani, meg kell fizetni azt a ceget, akinek ebben
tobb eves fejlesztesei es tapasztalata van. Nem is az szomorit el hogy
fizetni kell erte, hanem a korlatok.

Megis akkor mi az a szint amig erdemes elmenni ? Arra gondoltam a
figyelmeztetesek mindenkeppen, tehat egyik figyeli a masik gep
szolgaltatasait es riaszt, hogy legalabb tudjam ha gond van ...
Napi mentes mindenkeppen ... erdemes meg spirazni ? Meddig ?

> oldanod (a Postgres és a Mysql sem támogatja a CFS-eket, legjobb
> tudomásom szerint).
:(

> Alternatív megoldásként vehetsz egy fájlszerver appliancet, amelyet
ez mi is egesz pontosan ?