[BSD] Távoli upgrade

Ádám Szilveszter dr. adam at nhh.hu
2005. Ápr. 20., Sze, 11:17:40 CEST

Hali!

bsd-bounces at hu.freebsd.org wrote on 2005.04.20 11:02:05:

> [...]

de, ha adsz neki DESTDIR argumentumot. Tehat pl env
DESTDIR=/az/uj/rendszer make installworld

> es a kovetkezo, nevezzuk upgrade, boot

Ez viszont nyilvan nem megy, mert vagy a regi binarisokat hasznalja a
rendszer, vagy az ujakat. Olyan nincs, hogy a kernel alapjan dontse el.
:-) A kernelek vonatkozasaban viszont van, ugy hivjak, hogy nextboot. Nem
bonyolult a cucc, sniffeld egy kicsit a man-t. Ezzel kiprobalhatod, hogy
az 5-os kernellel menne-e, bar ha nem, akkor a kovetkezo inditasnal bizony
bajban lehetsz konzol sot fizikai hozzaferes nelkul (attol fugg, mi a
hiba)

Teljesen.

Megcsinalhato (kulon particiok, ahogy irod is), de ha jol csalodom, az
inditasi opciok kozotti valasztashoz (F8 stb) win eseten is konzol
hozzaferes kell, nem megy remote.

> Hasonlo, meg mint most a kernel.old es kernel, csak inkabb kernel es
> kernel.new verzioban, amibol sikeres boot eseten lesz kernel ->
> kernel.old es kernel.new -> kernel, sikertelen boot eseten meg szepen
> ujraindul a rendszer es bejon az elozo, elmeletileg stabil kerneled.

Aminel persze az a nagyon lenyeges, hogy ettol meg tenyleg kovesd az
UPDATING sorrendjet, mert a kernel es a binarisok nagyon nincsenek
szinkronban. Ld a "Common Items" reszt a file aljan. Ott van egyebkent a
"Hogyan installaljunk kulon particiora" leiras is.

> Ez szerintem eleg perverz otlet... ;-)

Szerintem nem annyira, bar kell a disk space. Egyebkent is elegge macera a
4.x -> 5.x upgrade mert tul sok alapveto dolog valtozott (pl a kernel es a
modulok helye) es ezert egy forrasos frissites utan rengeteg szemetet
kellene kitakaritani a rendszerbol, mert pl a /modules-ben felejetett
4.x-es modulok spontan megjelenese bootkor nagyon erdekes tunetekkel tud
jarni. Plane tavolrol.