[BSD] Távoli upgrade

Ádám Szilveszter dr. adam at nhh.hu
2005. Ápr. 20., Sze, 08:38:54 CEST

Szia!

bsd-bounces at hu.freebsd.org wrote on 2005.04.20 06:44:26:

> Adott egy üzemelő FreeBSD 4.x (4.6 asszem) szerver, viszonylagosan
> jól karbantartva, stb. Eljött az idő, hogy kapjon vérfrissítést,
> esetleg egyből 5.3-ra. Viszont ezt csak távolról tudom megtenni és
> nincs senki a közelben, aki reset gombot tud nyomni, ha elszúrok
> valamit én vagy a rendszerfrissítő folyamat.
>
> És most a kérdés: vágjak bele? :) Pontosabban: van annyira
> megbízható a FreeBSD frissítési folyamata, hogy jó eséllyel egy
> rebootot túlél és már mondjuk 5.3-ként ébred fel? A válaszokat
> előre sejtem, de jólesne némi megnyugtatás, jótanács,
> kioktatás, stb.

Szerintem mukodhet a dolog, de azert a biztonsag kedveert csinald tobb
lepesben. Tehat. Eloszor 4.6 -> 4.11, aztan onnan 5.3. Kozben *nagyon*
gondosan kovesd a sorrendet, ami az /usr/src/UPDATING allomanyban van
leirva. Legyel felkeszulve arra, hogy a konfiguracios allomanyok sokat
valtoztak, pl az /etc/rc.* fajlok helyett most mar /etc/rc.d/* allomanyok
vannak, egy csomo szoftver frissult pl bind, ami miatt azok konfig fajljat
is at kell alakitanod stb. Szerintem elobb tegyel fel egy 5.3-as rendszert
a kozeledben, amin megtanulod, hogy mi valtozott, ha eddig meg nem
hasznaltal 5.x-et, mert sok minden. Plusz nagyon nem mindegy, hogy a gep
hardvere milyen, lehet, hogy eddig ment jol most meg az uj SMP, vagy ATA
vagy ACPI kod nem fogja komalni es elhasal. Ezert ha lehet nezz utana
listak archivumaban (ne a magyareban az turo) hogy vannak-e ismert gondok
a te dolgaiddal... de ha nem, az meg nem jelenti, hogy neked sem lesznek.
Osszefoglaloan: en nem csinalnam, legfeljebb egy BIOS szintu taviranyitasi
lehetoseg mellett, de ha valaki szereti az izgalmakat...