Re: [BSD] pf nem megy, és nem is értem

Zsolt Sztankay stan at mail.datanet.hu
2005. Ápr. 11., H, 09:47:22 CEST

Csak ennyi a pf.conf, vagy van meg mas resze is? Amennyit irtal, arra
probaltam reagalni. En kernel configot neznek es ha ertelmes logot
kepes generalni a pf, akkor azt (pl melyik szabaly blokkolja). Bar meg
gondolkozom a pf-re atallassal, ugyhogy egy kicsit vak vezet vilagtalan
otletek lesznek... ;-)

On 2005.04.11., at 8:29, Balazs Pocze wrote:

> Mi a baj ezzel a pf.conf-fal?
>
> # Helyibol minden mehet
> pass out on $wan_if from $wan_if to any keep state
Ize, en nem vagyok pf guru, de a 'from' utan nem egy ip cim
tartomanynak kellene mennie? Vagy a pf elfogad egy interface-t is es
azt feloldja, mert az pl dinamikus?

> #Alapban mindent tiltunk
> block in on $wan_if from any
> block in on $lan_if from $lan_net
> block in on $dmz_if from $dmz_net
Furcsa, hogy nincs 'to' resz, de hatha a pf igy is szereti.

> #LAN-ra vonatkozo szabalyok
> pass in quick on $lan_if proto tcp from $lan_net to $dmz_net port {
> 22, 		25, 80, 110, 138, 139, 143, 443, 465, 993, 2222 } keep state
Ez akar jo is lehet, de logikusan csak a $dmz_net gepeit fogod latni
ezeken a portokon szerintem es csak a $lan_net-rol.

> pass out quick on $wan_if proto tcp from <mailhosts> port smtp to any
> keep state
Hm. A levelezoszervernel nem a celportnak kene az smtp-nek lennie? A
befele jovot a 'pass in ... keep state'-tel lerendezted.

De nekem is jo lesz ez a thread, mert en is gondolkozom az ipf-rol
atallni pf-re, ott egy allomanyban van minden es ezaltal egyszerubb
atlatni. Ugyhogy kivancsi vagyok a pf erdekessegeire... :-)

Zsolt