[BSD] IBM x225 fagy

Chal csaba.kollar at enternet.hu
2005. Ápr. 7., Cs, 23:54:19 CEST

On Thu, 2005.04.07. at 18:22 +0200, Lam Zoltán wrote:
> Van nekunk egy IBM x225 3.06G Xeon amiben SCSI-u320 IBM winyok
> vannak es egy ServeRaid 6i Raid kartya. Beteszem a Fbsd 5.3-release
> install cd-t es boot loadernel mar lefagy. El se tudom olvasni mi a
> hibauzenet mert uszik a kep mindenfele karakter fut es teljesen lefagy
> az egesz gep meg a numlock se reagal. Olvasgattam kulfoldi
> forumokon, egyik helyen olyat talaltam h. "IBM does not support
> freebsd", masik helyen olyat, hogy meg nincs benne a ServeRaid 6i
> kartya driver a 4.x es 5.x bsd-ben de semmi hasznalhatot nem talaltam.
> [...]

Szia!

Tok ugyanezt megjartam egy x225 -el, alaplapcsere lett a vege. A
dolog nagyon gyanus volt, ugyanis hosszas szivasok utan felhivtam
az IBM -et, ahol egy holgy keszsegesen felvett egy hibajegyet, es
kozolte hogy egy illetekes technikai munkatars vissza fog hivni
es majd vele megbeszelhetem a dolgot. Hivott is masnap reggel,
kozolte hogy a ceg elott all, es be szeretne menni alaplapot
cserelni az x225 -be.... Nem ismertek el, de nekem nagyon olyan
szagu volt a dolog hogy egy ismert szeriahibat kezeltek le
huszarosan. Viszont nekem be kell ismernem, reg volt, nem
emlekszem ra hogy alaplapcsere utan milyen eredmenyeket ertunk el
freebsd install teren, de igerem hogy holnap korbekerdezek a
kollegak kozott, remeljuk valaki emlekszik ra :) Sajnos azota a
gepen egy win3k lakik, es nincs sok kozom hozza, igy kiprobalni
mar nemtudom. Amugy az alaplapi raidvezerlo is nagyon erdekesen
viselkedett a csere elott. 48 ora alatt keptelen volt syncelni a 2db
36G -s diskbol allo mirrort, foleg erre hivatkoztam a supportnal,
a "bsd install lefagy" -ra ugye nem nagyon reagaltak volna, de
azert ezt is elmondtam.
Persze a lefagyas lehet mastol is, csak hirtelen eszembe jutott
ez a rossz emlek :), ha garis meg a gep akkor egy telefont
mindenkeppen meger.

Mindezek mellett a Serveraid tamogatas iszonyatosan rossz
bsd oldalon, az emlitett cciss (nem siman csak ciss?) driverrel
nem fog menni, az a jokis Smartarrayok privilegiuma :)
Az ips nevu drivert nezd meg inkabb, de ne varj csodakat.

Bye,

--
Chal