[BSD] adsl

Teubel György tgyurci at freemail.hu
2004. Sze. 23., Cs, 12:13:44 CEST

On Thu, 23 Sep 2004 11:55:42 +0200
"Bakos Gergely" <bakosgergo at vipmail.hu> wrote:

> Ez nem csak urban legend, tapasztaltam mar ilyet. Konkretan nekem Axeleros ADSL kapcsolatnal a www.netbsd.org csak ugy jon be, ha az mtu-t 1450 ala veszem.  Mit jelent az mtu és az mru? Mit jelentenek a számok?
> Üdv:
> Bakos Gergő

Az mtu (Maximum Transfer Unit) a legnagyobb elkuldhet csomagmeretet
jelenti, az mru (Maximum Receive Unit) pedig a legnagyobb fogadhato
csomagmeretet. Ha ennel nagyobb csomagot akarsz kuldeni, azt az
oprendszer IP stack-je feldarabolja. Nehanyo router nem engedi at
a fragmentation needed ICMP csomagot, azaz a kuldo nem tudja meg, hogy
darabolni kene. Ezert ha az MTU-t lejjebb veszed akkor mar a te geped
kissebb meretu csomagkat kuld, azaz nem kell tovabb darabolni.
Ethernetnel alapertelmezetten 1500 byte az mtu. Ebbol levonva a ppp
fejlecet 1492-t kapsz, ez lesz az ADSL-nel az alapertelmezett.

Udv:
Gyuri