[BSD] tabulator

Zahemszky Gábor Gabor at Zahemszky.HU
2004. Sze. 21., K, 10:09:07 CEST

Papp Tamas wrote:

> Nem az lenne a logikus, hogy akkor raknak az alaprendszerbe tobbfele
> shellt?:)

Van kettő is: az egyiket sh néven kapja minden nem-root felhasználó
(alapból), és ha jól emlékszem Linuxon ash-néven fut. A másik elég
régóta a Linuxon tcsh néven futó, FreeBSD-n jó pár verzió óta csh néven
futó valami (én ennek egyébként nem örülök, de mindegy), ez a root-é.
Egyébként BSD-hagyomány kb 3BSD óta (ami nem a FreeBSD 3.x verziója,
hanem egy picit régebbi izé)

> Feltetelezem te a sendmailt is helyesled az alaprendszerben:P

Sziszi nevében nem tudok válaszolni, én igen. Akinek nem kell, feltehet
mást csomagból/ports-ból, semmi jelentősége nincs. Ugyanis ha mást
teszel fel, akkor majd az lesz aki pl. a lokális (daily, stb) leveleket
postázza, ha meg nem teszel fel, ezeknek akkor is el kell jutni a
címzetthez. Én ezen kívül kifejezetten helyeslem az lpd-t, és
idegrohamot bírok kapni attól, hogy akkor legyen LPRNG, CUPS, akármi
helyette - minek, ha egyszer funkciói alkalmasak a _legtöbb_ feladatra.
(Ha nem, akkor meg lehet próbálni mást, de amíg jó, addig minek más.
Speciel ugyanez a helyzet a sendmail-lel. Van olyan, amit ő tud más nem,
és van olyan, amit más tud jobban.) Ugyanígy vagyok a BIND-dal és a
vi-jal is.

Zahy < Gabor at Zahemszky dot HU >

Ui: alap UNIX oktatás: HP/DEC(Compaq/HP)/IBM/SZÁMALK
UNIX-alaptanfolyamokon Bourne/Korn/POSIX-shell van, NEM PEDIG bash (és
nem csh). És amíg a bash POSIX kompatibilitása kimerül a doksijában,
addig felejtős. Aki nem hiszi, nézze meg a .sig-emet - ami (pd|att)ksh
és POSIX shellek alatt gyönyörűen megy, de bash/zsh kissé értetlenül áll
az események előtt (akkor is, ha a non-documented-feature készletet
kijavítom documented-formára). A bash baromi kényelmi funkciói jók
tudnak lenni, de programozáskor kib* hordozhatatlan kód írására nevel.
Aki ezt nem tekinti problémának, az gondolkozzon el azon, hányszor
anyázott már az IE-féle HTML értelmezéstől; a M$-féle Java-gép
huncutságaitól, vagy M$/Borland/akárki C-fordítójának semmilyen
szabványhoz nem alkalmazkodó trükkjeitől.

--
#!/bin/ksh
Z='21N16I25C25E30, 40M30E33E25T15U!' ;IFS=' ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ