[BSD] NAT 3 etherneten

Potoczky Andras andras-ml at wertz.hu
2004. Sze. 20., H, 12:53:19 CEST

Hi

> Nem igazán működik 3 ethernettel a nat; igaz kettővel sem igazán.
> Feltettem az OpenBSD-t, telepítésnél beállítottam a hálózatot,

Kettovel mi volt a gond?

> hogy az xl0(adsl felé fog vezetni) dhcp-n keresztül kapja az ip-t, az
> ep0 és ep1 pedig 192.00.2 és .3 ip-t kapta. Alap esetben,

Ne allitsd be adsl eseteben a DHCP-t. PPP fog egy tunnelt csinalni,
amihez kapod az IP cimet, default gateway-t.
Egyaltalan a gepen megy mar a net?

> amikor még nem állítottam be a PF-et, már akkor sem működött a ping,
> ehhez be kell állítani valamit külön? ja,

Szerintem azert nem megy, mert valami nagyon el van kutyulva a halozati
beallitasokban.

> alapértelmezett átjárót nem állítottam be és a netstat -r utasítás is
> nagyon lassan fut le, majd a kimenetét délután elküldöm.

Ha a PPP altal keszitett tunneled kapja az IP cimet, maskot, gw-t, akkor
lesz az is. Nincs ra szukseg, hogy kulon beallitsd.

> nat on xl0 from 192.0.0.0/24 to any -> (xl0)

PF-et meg nem hasznaltam, csak nezegettem, de sokban hasonlit az
ipfilter-hez.
Ott igy nezne ki (vagy igy is kinezhet):
map xl0 from 192.168.0.0.0/24 to any -> 0/32

Andras