[BSD] sendmail

Marton Fabo morton at eik.bme.hu
2004. Sze. 19., V, 13:48:58 CEST

Oxygen wrote:

> én nem változtatni akarom,hanem letiltani,mivel csak 1 szerveren
> használom a mailert, a többin nemkívánom

Az egy dolog, hogy mint *szolgaltatast*, vagy hatterben futo processzt
letiltod a Sendmailt. Viszont amikor valamilyen program helyileg emailt
akar kuldeni (pl. a daily/weekly/monthly scriptek), akkor a sendmail
parancsot fogjak erre hasznalni. Es legyen barmilyen szinten letiltva a
Sendmail az rc.conf-ban, attol a parancs tenni fogja a dolgat, es
beteszi a kuldott levelet a helyi queue-ba, es megprobalja rugdosni az
MTA-t. Igy ha pl. szeretnel megszabadulni a Sendmail-fe'le spool-tol,
akkor a mailer.conf kornyeken kell keresgelned, mert az hatarozza meg,
hogy mit csinal a sendmail parancs.

mortee