[BSD] 3 ethernet+adsl

Bakos Gergely bakosgergo at vipmail.hu
2004. Sze. 16., Cs, 17:14:30 CEST

Sziasztok!
Nagyon kevés az időm a server beállításához, holnap már működnie kéne és még nem igazán állítottam be.

Az van, hogy Halásztelken lesz egy e-Magyarország pont, ami olcsó
internet szolgáltató hely, illetve ezt azért tovább gondoltuk és
ezenfelül gyülekezési pontja is lesz a különböző embereknek. Ugyanitt
lesz a kisközösségi rádiónk is, de az egy picit később.
Segítsetek legyetek szívesek a beállításban, mert szeretném megmutatni
a világnak, illetve az IHM-nek, hogy fölösleges méregdrága MS
termékekkel sokkolni az embereket, amikor van jobb és szebb (etc.)
megoldás is; ez lenne a BSD, de ezt már ti is tudjátok. Ha sikerül,
akkor annyit tudok az ügy érdekében tenni, hogy a non-profit szférában
hírdetem az igét.
Persze, meg akarom és meg is fogom tanulni a beállítást, de elég kevés az időm, szóval a tárgyra térek:

OpenBSD-t használok.
Van 3 ethernet a gépben, egyik dhcp-re van állítva, a másik kettő a
192.0.0 hálózaton van. ADSL lesz, de ezt nem tudom kipróbálni, mert itt
(Bp, VIII. ker) csak kábel van. Holnap délután viszem a gépet, hogy
teszteljük és a végleges beállítást begcsináljuk.
Azért kell 3 kártya, mert egy megy az ADSL modem felé, egy a switch
felé, és egy pedig a mellette lévő géphez, ami túl messze van a
switchtől.

Megnéztem a FAQ-ot és ezt írják:

# macrosint_if = "fxp0"ext_if = "ep0"tcp_services = "{ 22, 113 }"icmp_types = "echoreq"priv_nets = "{ 127.0.0.0/8, 192.168.0.0/16, 172.16.0.0/12, 10.0.0.0/8 }"	  comp3 = "192.168.0.3"# optionsset block-policy returnset loginterface $ext_if# scrubscrub in all# nat/rdrnat on $ext_if from $int_if:network to any -> ($ext_if)rdr on $int_if proto tcp from any to any port 21 -> 127.0.0.1 \   port 8021rdr on $ext_if proto tcp from any to any port 80 -> $comp3# filter rulesblock allpass quick on lo0 allblock drop in  quick on $ext_if from $priv_nets to anyblock drop out quick on $ext_if from any to $priv_netspass in on $ext_if inet proto tcp from any to ($ext_if) \   port $tcp_services flags S/SA keep statepass in on $ext_if proto tcp from any to $comp3 port 80 \   flags S/SA synproxy statepass in inet proto icmp all icmp-type $icmp_types keep statepass in  on $int_if from $int_if:network to any keep statepass out on $int_if from any to $int_if:network keep statepass out on $ext_if proto tcp all modulate state flags S/SApass out on $ext_if proto { udp, icmp } all keep state

Nagyjából értem, hogy miről van benne szó, de a leírásban azt írják,
hogy az ep0 interfész helyett a tun0-t használjam. Ennek is
utánanéztem, de a sok információtól túlcsordult az agyam, sok ez
egyszerre. Szóval ez valamiféle link, de nem igazán értem így elsőre.

Kérdés:
a fenti makrót hogyan és hol tudom futtatni?
Mit változtassak benne, hogy a két kártyát kezelje?
Hogyan állítsam be a ep0-t pppoe és tun0 segítségével?
Azt hiszem, mindent elmondtam. Ha leírjátok, igérem, csinálok belőle a
közeljövőben egy kezdő felhasználóknak szóló leírást, hogy a
hasonszőrűek okuljanak belőle.

Előre is köszi a segítségeteket, üdv:
Bakos Gergő

Több 100.000 Ft értékű nyeremények várnak rád az Invitel "Nyereményszüretén"!
Vegyél részt a kutatással egybekötött játékon és nyerj!
Kattints ide:
http://www.hirek.hu/invitel/nyeremenyszuret/index.php?from=3649

--------- következő rész ---------