[BSD] dhcp problema

Adam Szilveszter adam at nhh.hu
2004. Sze. 10., P, 14:42:43 CEST

Szia!

giotto wrote:

> nos az a gondom, hogy a serveren amin kiosztottak nekem a netet,
> megvaltoztattak a beallitasokat, es most BSD alatt nem megy a net...
> az irja ki, hogy Invalid gateway IPv4 adress, ha megprobalom ujra beoni
> az adatokat...
> ez meg rendben is van, de windows alatt megy a net es ugyanazt a
> gatewayt hasznalom ott is...
> most akkor mi lehet a gond??
> egyaltalan mit mondjak a r.gazdanak, mit allitson be/at?
>
> latott mar vki ilyet???

Ez erdekes... de mondd, te kezzel akarod beirni az adatokat dhcp
mellett? Lehet, de akkor legyel benne nagyon biztos, hogy a jokat irod
be... miert nem jo neked, ha a dhcp szerver osztja automatikusan a
gateway-t, DNS-t stb is? Egyebkent ami windowssal megy, annak menni kell
BSD-n is, mert ez szabavanyos protokoll. A gondok legfeljebb abbol
lehetnek, amikor valaki ki akarja trukkozni a szervert es pl "kvazi-fix"
IP-t akar maganak csinalni, ami dhcp-nel sajnos nem megy...

Ha a dhclient-et -v kapcsoloval inditod, akkor lathatod jobban, hogy mit
csinal. pl dhclient -v ed0 vagy ilyesmi.