[BSD] KDM-bol KDE automatikus inditasa

Marton Kenyeres mkenyeres at konvergencia.hu
2004. Sze. 8., Sze, 08:46:38 CEST

On Tuesday 07 September 2004 23:22, András BSD wrote:
> Udvozlet mindenkinek a BSD listan!
>
> Segitsetek KDM-re valtottam, ala /etc/ttys modra!
> Hogyan tudom ravenni a KDM-et, hogy amint bejelentkezett a felhasznalo,
> inditsa el a KDE-t?
> Valamint hogy tudom eltuntetni a KDM-bol az ablakkezelo valasztast?
>
> XDM-el tokeletesen mukodott, hogy az .xsession-ba beirtam az 'exec
> startkde' sort.
> Ugyanez kene nekem KDM-ben.
>
> Elore is koszonom
> Andras

Hi,

amennyire tudom a session valasztast nem tudod teljesen eltuntetni, legfeljebb
figyelmen kivul hagyni amit a user valasztott :)
A listaban mindenkeppen szerepelni fognak a default, a custom, es a failsafe
pontok, amik alapbol a kde-t, a user home konyvtaraban levo .xsession illetve
egy xterm-et futtatnak.
Hogy mi jelenik meg ezeken kivul, azt ugy donti el, hogy vegig megy
a /usr/local/share/apps/kdm/sessions/*.desktop fileokon, es megnezi, hogy az
azokban levo TryExec parameterben talalhato file szerepel-e a pathban, es
futtathato-e. Szoval ha nem akarod, hogy pl gnome vagy xface megjelenjen a
listaban, akkor ezeket a fileokat tuntesd el valahova.
Ha a user kivalasztott valamit a listabaol, es bejelentkezik, a kdm lefuttatja
az Xsession file-t (alapbol /usr/local/share/config/kdm/Xsession, de
kdmrc-ben megadhato mas is) a valasztott session nevevel mint parameterrel.
Ha megnezed a file-t, latod, hogy van benne egy ilyen resz:

case $1 in

esac

ha ezt kicsereled mondjuk arra, hogy 'exec startkde' (aposztrofok nelkul),
akkor mindig a kde-t fogja elinditani, ha 'exec $HOME/.xsession' -t irsz,
akkor a default xdm-es mukodest kapod vissza.

Na remelem a hosszu kanyar utan valaszt kaptal a kerdesre :)

udv,
m.