[BSD] RE: upgrade, mergemaster, single mode, co-location

Krisztián Oroszi oroszi_krisz at hotmail.com
2004. Sze. 1., Sze, 09:14:26 CEST

>Date: Mon, 30 Aug 2004 21:54:19 +0200
>From: LiRul <lirul at hixsplit.hu>
>Subject: [BSD] upgrade, mergemaster, single mode, co-location
>
>Sziasztok!
>
>Biztos bargyun bugyuta lesz a kerdesem, johet rtfm is, de ki hogyan oldja
>meg a kulonbozo co-location FreeBSD-k frissiteset, ha egyszer ahhoz single
>modban kell ujrainditani a gepet, mergemasterelni ketszer es
>installworldolni egyszer? Nalam egy installworld is eltartott kb. 3-4
>percig
>(nem egy csucsgep), a mergemaster osszes config filejanak valtoztatasat
> [...]

Hali!

Bizonyos commerciale routerken van egy AUX(auxiliary) port ahova a távoli
managementet
segítő külső modem kapcsolhato.
De ez az eljárás szerintem bármilyen soros porton megvalósíthtaó, esetlega
kábelt kell
jól megválasztani hozzá. Sőt nem csak szerintem hanem biztos!
Mivel egyébként is amikor soros konzolon keresztül kezelsz valamit azt
rendszerint
egy null modem kábel segítségével teszed. Ahogy neve is mutatja "modem"
vagyis ez emulálja a vlaódi modem pont pont kapcsolatot.
Kompromiszumos megoldás, hogy egy ilyet használsz mindkét oldalon, ami
természetes telefonvonalal és igy telefonszámlával jár, de az a biztonsági
megoldás ilyen speckó esetekre amit a megrendelőnek azért még illik
kifizetni ha ilyesmit vár el tőled.

Bár hozzáteszem én ilyet még nem csináltam ,de szerintem Google dob neked
egy csomó müködő
megoldást erre. MErt ennek mennie kell! És szerintem ezt a servernek is
támogatni kell. Routereknél ez bevált szokás volt régen is.

szóval:
[co-loc-server]=soros kábel=[külső modem]===TEL LINE===[külső v belső
modem](=soros kábel=)[remot control server
]

Ehhez nem kell még egy IP cím csak egy telefonszám. És vészhelyzetben egy
nemzetközi hívás,
de régen mintha lett volna erre egy olyan szerzőséd h csak adtatovábbítás
esetén ez olcsóbb.

Meg pont ilyen lefagyás esetekre vannak távolról interneten keresztül
managelhető tápvonal kapcsolók is. Nálunk is van ilyesmi. 8portos és külön
külen lehet vezérelni a vonalait IP/Ethernet meg soros konzolon keresztül.
Ez APC termék valamilyen "multiswitch" azthiszem.

Remélem segített.

Üdv
KRisz

The new MSN 8: advanced junk mail protection and 2 months FREE*