[BSD] msdosfs

Marton Kenyeres mkenyeres at konvergencia.hu
2004. Okt. 25., H, 09:37:20 CEST

On Monday 25 October 2004 02:24, giotto wrote:
> hi all!
>
> bocsi ha mostanaban picit sokat kerdezek ;)
>
> na az lenne a gondom, hogy van egy msdosfs particiom, ezen minden
> file ugyanazt a jogot kapja meg, mint a mountpont mappa, ez meg
> rendben is van, mivel ez a default. en viszon azt szeretnem, hogy ne
> legyen minden filenak futtatasi joga. ezt hogyan lehet megcsinalni?

man mount_msdos, -m es -M opciok
alapbol minden file azt a mode-ot kapja amilyen azon a konyvtaron van
ahova mountolsz

> probalkoztam a linuxos "umask=0,showexec"
> opciokkal, de nem ismeri oket a mount!
> BSD alatt ezt hogyan tudom megtenni?
>

> szeretnem megvalositani, hogy bizonyos userek feltudjam mountolni a
> particiot, amit ugy a `sysctl vfs.usermounttal=1` kell, az csak a
> $HOME ala kepes felmountolni az adott eszkozt!! ha en mashova
> szertnem azt meglehet csinalni?

http://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/faq/disks.html#USER-FLOPPYMOUNT

All users can now mount the floppy /dev/fd0 onto a directory that they
own:

> vegul meg egy kerdes.
> az ifconfig megjeleniti a kovetkezo eszkozt:
> ----------
> plip0: flags=8810<POINTOPOINT,SIMPLEX,MULTICAST> mtu 1500
> de csak ennyit jelenit meg rola, es csak mostanaban lathato az
> eszkoz. ez most mi?

man plip
nyilvan benne van a kernel configodban az a sor, hogy

device plip

A GENERIC kernelben pl benne van. Ha zavar, vedd ki.

> koszi

Ugye ha most ideirom, hogy RTFM, nem sertodsz meg? :)

m.