[BSD] X+dri+ati

ixc ixc at frontember.hu
2004. Okt. 17., V, 11:04:04 CEST

Zahemszky Gábor wrote:

> Oprendszer, +verzió, X-verzió, ati verzió. De most komolyan, mi ezt
> honnan a francból tudjuk?
>
> Nálam, ahol FreeBSD (nagyon) -CURRENT , és 4.4-es XFree86 fut, meg egy
> ATI Rage pro 128, a dolog a következő iszonyat bonyolult volt: föl
> kellett telepítenem a graphics/dri nevű csomagot az X mellé, valamint
> a kernel konfigurálásakor esetleg lehetett volna egy device r128drm
> sort adnom (nem történt meg, lévén ezt én inkább modulból töltöm a
> /boot/loader.conf fájlban levő r128_load="YES" sorral). Más ATI-knál
> esetleg radeondrm kellene.

> [...]
Ez igy mind oke, csak amikor drivel inditom X-et megfagy a gep :(
Amugy 5.2.1-es release, Xorg 6.8.1, de regebben probaltam a xfree86
4.3-al is azzal se jartam sikerrel.
kernelbe raktam radeondrm-et normalisan felismeri kartyat amikor indul a gep
/*

drm0: <ATI Radeon If R250 9000> port 0xa000-0xa0ff mem 0xec020000-0xec02ffff,0xe4000000-0xe7ffffff irq 11 at device 0.0 on pci2
info: [drm] AGP at 0xe0000000 64MB
info: [drm] Initialized radeon 1.10.0 20020828 on minor 0

*/
Szoval itt nincs gond, amikor a cardnal radeondrm-et adtam meg
nemtalalta, amikor siman drm-et ugy nem volt neki ok, nemtalalta a
kartyat. probaltam ugyis hogy driver az ati, es a modulok betoltesenel
beloadoltam a drm-et is, sajnos igy sem mukodik.
A glx az megy az alap x driverel is, de a dri meg mindig kerdeses

udv: ixc (David Roka)