[BSD] load balancing

Adam Szilveszter adam at nhh.hu
2004. Okt. 14., Cs, 16:32:36 CEST

Attila Nagy wrote:
> A másolatok száma itt vajon mit jelent? Azt, hogy egy műből hány
> másolatot készítettem, vagy hogy hány műről készítettem másolatot?

Az elsot.

> Kezdek megnyugodni azok helyében is, akik több GB-nyi (ne adj isten
> TB-nyi) mp3-mal rendelkeznek. Ha esetleg valaki firtatná, hogy honnan
> van, csak azt mondják, hogy lemásolták a haverét. :)

Nehogy azt hidd, hogy most feltalaltal valamit. Ezt mar regen mondjak,
ha valaki megszorul :-)

> Ezt most megint nem fogom. Ha a letöltés lehet magáncélú másolás, de a
> feltöltés már nem, akkor itt valami bibi van.

Nem nincs. Ez direkt van igy fogalmazva, hisz a P2P halozatban pl a
jogosult engedelyevel is lehet terjeszteni dolgokat es akkor a feltoltes
is ok.

> Nincs letöltés feltöltés nélkül.

Hat ez igaz... de a ketto jogszerusege elvalik egymastol.

> Vagy itt rosszul fogalmaztál és azt akartad mondani (vagy a FAQ, de
> azért sem nézem most meg :), hogy ha *kevés* számú ember tudja tőlem
> letölteni (ami nekem feltöltés), akkor az magáncélúnak számít (ha ők
> töltik le, tehát nem én fel nekik :), viszont ha *sok*, akkor nem?

Nem. Te nem enegedhetsz letolteni, hacsak nincs ra engedelyed. Magyaran
a leechereken kivul nem sok mindenki eshet bele a letoltes magancelu
masolas kategoriaba. :-)

> Esetleg azt, hogy ha én feltöltöm egy harmadik személyhez, az nem
> magáncélú másolás, tehát nem legális?

Ez elegge biztos lenne...

> Tehát ha feltalálok olyan adathordozót, amelyre csak szoftver
> rögzíthető, akkor arra nem kell ilyet fizetni :)
>
> Bizarr.

Nem annyira mint hinned. Pl a DAT kazettakra ezert nincs is ilyen
jogdij, mert azt altalaban nem hasznaljak a walkmanban...