[BSD] load balancing

Adam Szilveszter adam at nhh.hu
2004. Okt. 14., Cs, 12:44:11 CEST

Marton Fabo wrote:
> Ebben igazad van. A problema csak ott van, hogy en, meg a nalam sokkal
> tudatlanabb es nagyobb pofaju egyeb tomegek csak a szajukat tepik, es
> esetleg tevednek - azok ott meg donteseket es torvenyeket hoznak, es jo
> esellyel tevednek.

Persze es ez is nagy baj...

> Akkor megkernelek, hogy ha mar ezt cafolod, akkor ki is igazitsd?
> Hatarozottan emlekszem, hogy tobb cikkben is olvastam, hogy a
> szoftverszabadalmak (es asszem a szerzoi jogok) ervenyesseget nemregiben
> 25 evrol 75 evre emeltek. Mi az igazsag?

Az, hogy amit hallhattal, az a szerzoi jogi vedelmi ido lehetett egy
olyan felallasban, ami nalunk nincs is fo szabaly szerint (amikor
szerzonek egy ceg van feltuntetve es ezert nem lehet a lejaratot a
halalatol szamitani) a szabadalom ennel joval rovidebb, de cserebe (es
sajnos) hosszabbithato, plusz meg mindig hosszu evekrol beszelunk, ami a
szamitastechnikaban egy orokkevalosaggal egyenlo. Tehat boven van/lehet
mit kritizalni a "szoftverszabadalmakon" de ez a 75 ev eppen nepmesenek
minositendo... A kerdeses EU iranyelv egyebkent ezt a kerdest nem is
erinti, inkabb abban akar egysegesiteni, hogy mi tekintheto
szabadalmaztathato talalmanynak, vagy konkretabban, a szoftver mennyiben
es milyen feltetelekkel lehet ilyen. Az idoket nem piszkalja.