[BSD] load balancing

Attila Nagy bra at fsn.hu
2004. Okt. 14., Cs, 12:24:59 CEST

Marton Fabo wrote:
> Itt az a nem mindegy, hogy az kinek az adata. Amig van egy hasznaloja
> egy vonalnak, addig semmi extra koltsegbe nem kerul azt 100%-ban
> kihasznalni. Onnantol viszont, hogy kulonbozo felek versengenek azert a
Dehogynem. Egy (normális) szolgáltató aktívan monitorozza minden
erőforrásának kihasználtságát. Ha az eléri a 60-80%-ot (függ persze
attól, hogy miről beszélünk), akkor megtervezi és végrehajtja a bővítést.
Ez igaz a nemzetközi és a belföldi kapcsolatokra is.

> teljes savszelessegert, az egyiknek baromira nem lesz mindegy, hogy a
> masik ebbol mennyit hasznal ki, es maris ott tartunk, hogy
> forgalomaranyosan fognak fizetni a hasznalatert.
Azt is el tudom képzelni, hogy forgalomarányosan nem éri meg ügyfeleknek
számlázni, mivel ebből úgyis egy ugyanolyan átlag jön ki, mint nem
forgalomarányosan és a legtöbb helyen azért még nem divat az on demand
nemzetközi sávszélesség (tehát fizet az ISP X pénzt az alap 10 Mbps-ért,
de ha te úgy gondolod, hogy le akarsz húzni 6 TB-ot és ezt még másik
1000 ember is így gondolja, akkor az ő szolgáltatója látván, hogy
emelkedik a telítettség felnyomja a sávszélességet mondjuk 10 Gbps-re és
ezért hó végén többet számláz).

--
Attila Nagy                                   e-mail: Attila.Nagy at fsn.hu
Free Services Network (FSN.HU)           phone @work: +361 371 3536