[BSD] load balancing

Váczi Pál pvaczi at freemail.hu
2004. Okt. 13., Sze, 18:53:13 CEST

udv,

Adam Szilveszter wrote:

> Az offnak mar mindegy, ma mar volt par level az ugyben :-) Egyebkent
> pedig: miert is nagy baj?

ugyan nem en mondtam, hogy baj, de szerintem is az. a korlatlan az
pontosan azt jelenti, amit elsore ert rajta az emberek tobbsege, nem
pedig amit te leirtal. es valoszinuleg egy birosag is azt ertene rajta,
merthogy ha neked igy adjak a netet, akkor errol szol a szerzodes, es
nem masrol. ha modositani akarnak rajta, akkor erre persze van
lehetoseg: a husegszerzodes nem all tovabb, masreszt pedig mivel
mindketten szerzodtetek egymassal hatarozott idore, es o mondja fel, ha
ezzel neked kart okoz, azt is meg kell teritenie (mondjuk ezt nem lesz
egyszeru bizonyitani...)
az mas kerdes, hogy teljesen eszeru lenne, ha elore betennenek egy
korlatot, legfeljebb ahogy valaki mar irta, ezt marketing okok miatt nem
tehetik meg. elsore logikusan hangzik, hogy szamolnak egy atlagot, es
mivel ebben benne vannak a sokat toltok is, hat istenem, belefer. de
mivel a szolgaltatonak fizetnie kell a savszel/adatmennyiseg/stb. utan,
ez tulajdonkeppen azt jelenti, hogy a 200m-at toltok fizetik a sokat
toltok koltseget. olyan, mintha az opel azt mondana, hogy dragabban adja
az astrat, hogy olcsobb legyen a passat, ami nyilvan igazsagtalan.
szoval az igazan korrekt az lenne, hogy ha teljesen forgalom alapjan
kapnad a szamlat, es a pont az atlagot toltok fizetnenek annyit, mint
amennyibe most kerul a csomag. viszont mivel sokan nem (en se) szeretnek
erezni, hogy minden byte-al ketyeg a lovetta, ezert kenyelembol
elfogadhato a tol-ig fizetes, igy nem fizetsz ra sokat, vagy nem nyersz
sokat masokon.

uff,
pali