[BSD] jail update

Adam Szilveszter adam at nhh.hu
2004. Okt. 12., K, 08:42:45 CEST

Marton Fabo wrote:

> Mar regota gondolkodom ezen, de most megkerdezem. Van valami akadalya
> annak, hogy loopback-kel bemountoljam az alap rendszer lenyeges reszeit
> a jail konyvtara ala, majd a fole overlay-jel egy ures konyvtarat, hogy
> minden valtoztatasi kiserlet azt modositsa es ne a fo rendszert, majd
> ezen az igy elokeszitett konyvtaron futtassam a kivant alkalmazast?

Alapvetoen nincs, minusz nehany (de nem sok) bug a mount_union
parancsban. De a kinti listakon azt mondjak, hogy mennie kell.

> Vajon a jail meg a loopback-en keresztul is meggatolna a jail konyvtaran
> kivuli file-ok elereset?

A kerdes jo. Szerintem mennie kellene, de 100% biztos nem vagyok benne,
ilyesmit sose probaltam. Egy teszt rendszerhez van kedved? :-)

> Bocs, ha nagyon hulyeseget kerdezek, sosem volt dolgom valojaban
> jail-lel, csak elmeletben gondolkoztam ezen.

Szerintem ez nem hulyeseg abszolut, a jail egy nagyon hasznos feature,
ezzel egyutt meg inkabb az lenne.