ADSL szolgaltatok vagy valami mas volt: Re: [BSD] load balancing

Mohacsi Janos mohacsi at niif.hu
2004. Okt. 8., P, 14:28:09 CEST

On Fri, 8 Oct 2004, Attila Nagy wrote:

> Én, mint szabad szoftveres elkötelezettségű emberke, csak attól félek, hogy
> egyes érdekcsoportok, de nevezhetném őket amerikai cégeknek is a technológia
> feletti kontrolljuk (szabadalmak) által ellehetetlenítik azokat, akik
> kicsiként betörnének erre a piacra.

Sajnos a veszely valos. Az Europai szabadalmak ugye stb. De vannak erdekes
fejlemenyek:

- IETF "visszadobta" az egyik draftot, mert az egyik megoldas
amit a draft alkalmazott volna egy nagy ceg szabadalmait tartalmazta
volna. Az IETF-nek egyertelmu ebben a kerdesben az allaspontja. Tehat az
IETF RFC-k eseteben valoszinuleg nem kell tartani ilyen problematol.  Mas
kerdes a az egyeb protokollok kerdeskore (pl. VRRP), ahol egy-egy ceg a
monopliumaval, domminanciajaval visszaelve probal tovabbi teret nyerni.
Dehat ez a kapitalizmus, vagy szebben fogalmazva a piaci verseny.

- A kinaiknak eleg lett DVD jogdijakbol es kitalaltak az EVD. Lehet, hogy
a piaci szelet eleg lesz az attoreshez?
http://www.theregister.co.uk/2003/11/20/china_unveils_dvd_killer_video/

Udv:
 	Mohacsi Janos