[BSD] load balancing

Attila Nagy bra at fsn.hu
2004. Okt. 8., P, 13:50:23 CEST

Adam Szilveszter wrote:
> En is erre tippelek. A GPRS esete elvileg ugyanez vagy hasonlo, ott is
> meg csak probalkoznak vele, hogy az interneteleresen tul masra is
> hasznaljak. Beruhazasnak pedig nem lenne nagy, a ceg oldalan egy
> koncentratort felszerelni mondjuk rogton a VPN gateway ele...
Amennyire én tudom T-mobile-osoktól, arrafelé már elég széles körű a
felhasználás. Gyógyszertárak nyilvántartása megy VPN-en, mobil
lekérdezők kommunikálnak rajta, stb. Mindenképpen érdekes terület. És ha
jól láttam van, aki már GPRS-en visz át hangot. Őt mondjuk csak sajnálni
tudom, nekem a Vodafone GPRS kezdetben 1-1,2 s RTT-vel rendelkezett,
mostanra ez lecsökkent 600-800 ms-ra, de most meg sokszor másodpercekig,
percekig áll a kommunikáció, gyanítom a telített slotok (vagy gyenge
vétel?) miatt. A T-mobile volt azt hiszem az első aki például GPRS
slotot tudott dedikálni azoknak, akiknek kellett (gyógyszertár,
mérésadatgyűjtés), de mintha ma már a Vodafone is tudna ilyet.

> Igen persze. Mindig ugyanazzal jonnek: hogy nekik mekkora koltseg
> volt/van kiepiteni az infrastrukturat olyan helyeken is, ahol a
> konkurrencia nem jelenne meg es akkor miert nem hagyjak, hogy ezert
> otszoros profitot szedjenek be. Minden jelenlegi es volt monopol igy
> ervel. De azert tudnak alkalmazkodni, ha muszaj, csak kenyszeriteni kell
> oket ra, ld konkurrens szolgaltato megjelenese hangpiacon a la UPC.
Ja, elküldenek ilyen címszóval párezer embert. :-O
Azért érdekes lenne megnézni, hogy ezekre a beruházásokra milyen
költségtérülés van. Lehet, hogy már minden egyes vonalra háromszor
bejött annak kiépítésének költsége...

> A dolog ha lassan is de erre halad (konvergencia) es ennek is megvannak
> a nagy nyertesei (pl Cisco) meg a nagyobb vesztesei. A hagyomanyos
Szerintem ebben a témában az open source szereplők is nagyot tudnának
dobbantani, mint ahogy van is jópár projekt, amelyik hangátvitellel és
ezzel kapcsolatos témákkal kapcsolatos.

> telkok egyebkent tkp mindenkeppen nyernek, mert szerintem elobb-utobb
> mar kizarolag infrastruktura-szolgaltatok lesznek szinte, hisz maga a
> fizikai infrastruktura tovabbra is kell a szep uj digitalis vilagban is.
És aranyáron értékesítik.

> Mas kerdes, hogy nekem lassan ugy tunik, hogy kezdunk atesni a lo tulso
> oldalara, es igen bonyolultan IP alapon tovabbitunk beszedhangot, mikor
> arra a hagyomanyos analog technika tokeletesen megfelelt, es mar volt
> annyi kapacitas, hogy a spektrum hasznalat hatekonysaga sem indokolta a
Én ebben azt látom racionalitásnak, hogy míg az analóg technológia
megtartása mellett trükközni kell, hogy átvidd a digitális tartalmat és
úgyis az az irány, hogy minden digitális lesz, úgy ha eleve digitális
csatornákat használsz, csak a rajta menő információáramban kell új
csövet létrehozni, majd ha nem kell "lebontani". Ez hosszú távon sokkal
kedvezőbb lehet, mint a másik.

> valtast (ellentetben mondjuk a digitalis TV sugarzassal ahol tenyleg
> komolyan lehet vele nyerni) Kicsit olyan erzesem van, hogy mindig
Nézzük ezt. A UPC az analóg sugárzásra kialakított hálózatot használja
Internet (és most VoIP alapon hang) szolgáltatásra. Emellett nyilván
lesz digitális sugárzás is, amely egy másik metódust használ emellett.
Nem lenne érdemesebb rögtön IP alapon csinálni mindent és behúzni a
userhez egy 750/250 Mbps-es ADSL-t (Gigabit Ethernet), amin aztán minden
átfér? Ha meg már mégsem, az infrastruktúra logikai megbontása nélkül át
lehet állni optikára, vagy az akkori kornak megfelelő rezes
technológiára (10GE ?)?

Régóta látszik, hogy ez a jövő, mégis a mai napig százféle különféle
technológiát fejlesztenek, ahelyett, hogy EoIP-et (Everything over IP)
használnának :)

--
Attila Nagy                                   e-mail: Attila.Nagy at fsn.hu
Free Software Network (FSN.HU)           phone @work: +361 371 3536