[BSD] load balancing

Attila Nagy bra at fsn.hu
2004. Okt. 8., P, 08:54:39 CEST

Ákos wrote:
> 2 adsl vonalat szeretnék valami uton modon
> osszefogni.
> Van erre lehetoseg bsd alatt?
> Keresgettem doksikat a dologrol,
> de sajna eleg keves sikerrel.
A Linuxosok erre ezt mondják: http://www.lartc.org/, de ez ugyebár
platform-specifikus.

A BSD-s listákon (ahol van pf :) azt fogják mondani, hogy nézd meg a pf
manlapját és okoskodj a route-to, reply-to opciókkal.

Akik nem hajlandók megérteni a problémádat, azt mondják használj routing
protokollt (pld. BGP-t).

Én pedig azt mondom, hogy a legjobb eredményt azt adja, ha találsz egy
külső gépet és csinálsz a két ADSL-en keresztül egy multilink ppp
bundlet. Ezzel (ha jó az MP megvalósítás) nyersz redundanciát és teljes
kombinált sávszélességet. Néhány MP megoldás még fragmentálni is tud,
ami azt jelenti, hogy nem keretenként csinálja a terhelésmegosztást,
hanem azt feldarabolva N részre, ahol N a multilink ppp linkek száma.

Azt viszont ne kérdezd, hogy ezt hogy kell csinálni, mivel én sem
próbáltam soha, de elméletben ez tűnik legjobb megoldásnak. :)

MPD(8) elméletileg segíthet FreeBSD-ben, bár aggaszt benne ez a sor:
"Attempts to connect two links in the same bundle to different peers, or
to a peer that is not configured for multi-link PPP, will fail."

Próba szerencse. Ennél jobb sávszélesség-kihasználást szerintem semmi
sem ad.

--
Attila Nagy                                   e-mail: Attila.Nagy at fsn.hu
Free Software Network (FSN.HU)           phone @work: +361 371 3536