[BSD] TVCard , hangkártya, dvd ilyenek

Zahemszky Gábor Gabor at Zahemszky.HU
2004. Nov. 24., Sze, 21:54:12 CET

Szia!

Nagyrészt Sziszi megválaszolta a kérdéseid, pár apróság hozzá:

> Ezért kérdezném az alábbiakat: milyen gyártmányú TV-kártyákkal

Én se sose. De majd!

> Hasonló infó érdekelne hagkártyákat illetően. Nem vagyok "hifi

Nekem minden ment, ami eddig a kezem ügyébe került, de pl. garantált
tipus Yamaha DS-1E ment, illyetve most rövid egymás utánban 2-féle
CMI8738 csippel szerelt is megszólalt - egy 6 csatornás, meg egy
szimplább is.

> mániás" csak pl. jó lenne néha zenét hallgatni, vagy netán
> megnézni egy hiradót érdekesebb műsort, netán rádióadást (ami
> a családot nem érdekli az ügyeletes sorozat nézése miatt) --

Erre jó, sőt a Skype telepítés ezt a tipust kifejezetten javasolja is
(az spec nekem szaggat mint állat, de lehet h a proci gyenge a
sávszélességemhez képest, ki tudja)

> is mert nem tudok erre százezreket szánni... :) Aztán DVDirás --
> elsősorban archiválási céllal. Ezek mennyire kezelhetőek
> általában BSD alól? Azért kérdem mert én eddig nem ilyen
> "desktop-feladatkörben" használtam a rendszert.

Abszolút friss infó, ma délután küzdöttem vele:

Ha ATAPI íród van, akkor vigyázni kell, mert a burncd csak pluszos DVD-t
tud írni, minuszost nem. Azaz ebben az esetben az egyetlen teljesen
korrekt eljárás a sysutils/dvd+rw-utils felpakolása (a cdrtools mellé!),
és ATAPICAM kernelbe fordítása (ami amúgy is javasolt). Lehetőségek:

a) KDE van, akkor K3B (ezt nem használtam, csak deb-en láttam működés
közben)

b) GNOME -van, akkor pedig nautilus-cd-burner modul (természetesen a
dvd+rw-tools után! föltéve) - meg persze nautilus.

c) kézzel, parancssorból írsz - mondjuk archiválásnál ez egész jó, a
scriptelgetéshez

a) kb mint a Nero, külsőleg is, kezelés módját illetően is

b) pedig mint a win-be beépített író, azaz egy fájlmenedzser ablakban
összegyűjtöd és strukturálod az írandókat, majd ráböksz a <CD-re égetni>
gombra. Ez utóbbi hátulütője, hogy előbb elkészíti az imidzset, majd azt
írja lemezre (azaz kell hozzá jócskán diszkhely).

c) growisofs -R -J -Z /dev/cd0 ezt/ meg/ azt/ is/ ...
Ekkor viszont (mint ahogy ki is írja) röptiben fut le egy

mkisofs | internal_dd

jellegű parancs, azaz nem kell a fölös diszkhely.

Ja, ez konkrétan egy Samsung TS-H552 DL DVD+-RW -s volt.

Zahy < Gabor at Zahemszky dot HU >

Ui: ki tud olyan CD/DVD író alkalmazásról, ami kb azon a szinten van
mint b) , csak épp nem kell hozzá az egész GNOME? (Pl. olyan jó lenne
valami ilyesmi XFCE4-hez ...) - bónuszként ráadásul growisofs -t
használjon, mert a legtöbb Linuxos CD-író progi eleve nem tud DVD-t
kezelni, illetve ha igen, akkor csak áthekkeli a fejlesztó a kódót, és a
mkisofs | cdrecord helyére mkisofs | dvdrecord -ot (esetleg
cdrecord-ProDVD -t) illeszt, ezzel szemben a growisofs -t egész másként
kell használni :-( - cdrecord-ProDVD -t nem töltök le, dvdrecord meg
nincs hivatalosan FreeBSD-hez .

--
#!/bin/ksh
Z='21N16I25C25E30, 40M30E33E25T15U!' ;IFS=' ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ