[BSD] -CURRENT + pthread

Adam Szilveszter adam at hif.hu
2004. Már. 25., Cs, 12:08:15 CET

Szia!

Laszlo Rinyu wrote:

> Udv Mindenkinek!
>
> 	A kovetkezo a problemam: 1 hete frissitettem a -CURRENT
> FreeBSD-met, ujraforgattam az egeszet es azota gondok vannak a
> libpthread-del:
>
> mplayer elszall a kovetkezo hibaval:
> Fatal error 'Spinlock called when not threaded.' at line 83 in file
> /usr/src/lib/libpthread/thread/thr_spinlock.c (errno=0)
>
> es dob egy coredump-ot.

Igen.

> Valaki mas is talalkozott mar ezzel a problemaval, ha igen van ra valami
> megoldas???

Eloszor is, ha -CURRENT-et hasznalsz, akkor *mindenkeppen* fel kell
irtakozni a freebsd-current at freebsd.org levlistara, es olvasni is kell
mert kulonben nem tudod meg, hogy milyen valtozasok lesznek marpedig a
-CURRENT-en akar barmelyik nap lehet olyan valtozas ami miatt eddig
mukodo dolgok hirtelen nem mukodnek. Masodszor is minden frissitesnel
meg kell nezni az /usr/src/UPDATING fajlt (es most mar az
/usr/ports/UPDATING-et is) mert ezekben irjak le a bonyolultabb ugyeket.

Igy ezt is, amivel te talalkoztal.

Az tortent, hogy megvaltozott az alapertelmezett szalkezelo konyvtar, az
eddigi libc_r helyett most mar a libpthread van.

Ez viszont azt jelenti, hogy ha ujonnan forditasz akkor az mar az uj
konyvtarat hasznalja, de a regi dolgaid tovabbra is a libc_r-t hivjak.
Errol az ldd parancs segitsegevel magad is meggyozodhetsz. Ez viszont
igy egyutt nem mukodik.

A helyes es tartos megoldas az, hogy minden programot ujraforditasz ami
tobbszalas. Akkor mar minden az uj konyvtarral fog menni.

Addig pedig lehet ugyeskedni azzal, hogy a regi konyvtar is
atiranyitodik az ujra az /etc/libmap.conf segitsegevel.

Reszletesen az /usr/src/UPDATING-ban talalod a leirast hozza.