[BSD] Re: using disk:0 partiton:3

Krisztián Oroszi oroszi_krisz at hotmail.com
2004. Már. 17., Sze, 15:18:28 CET

Szia!

Szóval ezt a raidframe dolgot nem ismerem, de ugy kellene csinálni ahogy
mondod.
Elvileg elég csak a master winyon kialkítani "pl: ads1a", mindkettőn
megcsinálhatod ugy is szimetrikus kell legyen, ha jól tudom RAID 1 ugyis
csak szimetrikus mértezéssel lehetséges.

Ami kell szerintem :
/kernel
/boot/*
biztos.

A handbook ban nézz utánna ott le van ez irva.
Nem tudom biztosan hogy nem e kell egy komplett mini file rendszer oda.
(/etc /div stb /proc! swap)

Ja és ha áthelyezed a kicsi winyóról a rendszred a nagyokra ugy mindenestül
akkor ne felejtd el lefuttatni a disklabelt.

# disklabel -B diskslice

Ha jól tudom enélkül a boot2 és boot3 fázisban rossz helyen fogja keresni a
dolgokat bootoláskor.
Sőt el se készül!!!
Na várjunk csak!
Lehet hogy eddig is ez volt a baj. :)
Mondjuk ez a FreBSD handbookban szerepel, de szerintem OpenBSD re is igaz.
Igen , ennek olvass utánna. Lehet hogy ez volt a baj :))
a boot2 és boo3 fázis két 512KBytos darabból áláló programkód ami elég
okossá teszi a boot ot ahoz hogy megtalálja a kernelt. Egyik fele a
PBR(partition boot record) ban van a másik az adott partíció elején. egymás
után töltődnek be de lényegében egy program.

Két lehetőség van.
1. Nem kell csinálnod a particót mert csak a boot2 és boot3 volt a hibás.
2. Kell csinálnod egy olyat és oda be kell raknod a /boot/ ot meg a /kernelt
és el kell készíteni az új boot2 és 3 at arra a particióra. És miután felált
a kernel már látni fogja a raid edet és be is tudja mountolni azt.

:)))
Na most jól megkavartalak! :)))

Fentartom hogy tévedek, de talán segít.

Krisz