[BSD] 5.2.1 frissites

Adam Szilveszter adam at hif.hu
2004. Már. 17., Sze, 12:31:15 CET

Szia!

Levus wrote:

> Azt hiszerm én is erre térek át.

Na akkor ez úgy tűnik gyorsan megoldódott. Ettől függetlenül szeretnék
egy rövid áttekintést adni a klönböző tagekről, mert úgy tűnik ez nem
egyértelmű.

Tehát:

- A mindenkori -CURRENT ágat a . vagy HEAD tag jelképezi. Jelenleg ez az
5.2-CURRENT. Ez mindig kísérelti jószág, itt folyik az aktív fejlesztés.
- A mindenkori -STABLE ágat a RELENG_x jelenti, ahol az x helyén annak a
major release-nek a száma áll, amiből elágazott. Jelenleg élő ilyen ág a
RELENG_4. Itt is zajlik fejlesztés, de nem olyan intenzív. Ha valaki ezt
az ágat követi, akkor elvileg "vörös szőnyegen" juthat el egyik
release-től a másikig. A -STABLE ág létrehozása akkor történik meg, ha
az új major release-t már eléggé stabilnak találják a fejlesztők és
persze a "nagyközönség". Ezért nincs még 5-STABLE, bár ha igaz hamarosan
lesz.
- A STABLE és a CURRENT ágon is előbb-utóbb elkövetkezik annak az ideje,
hogy egy új release jelenjen meg a nagyvilág szórakoztatására. Ennek
előkészítésére a megelőző időszakban "lefagyasztják" a fejlesztést, és a
tesztelésre és a hibajavításra figyelnek csak. Ilyenkor a jövendő
release jelzése -STABLE-ről vagy -CURRENT-ről több fázisban változik.
Előforduló változatok: -RC, -BETA, -PRERELEASE, a sorrend nem követ
különösebb logikát hacsak azt nem, hogy az -RC verziókhoz egy-egy teszt
ISO is megjelenik. Ezek mind csak pontok, nem ágak, tehát egyszer
kijönnek és többé nem változnak meg.
- Amikor a RELEASE készen van, akkor a forrás aktuális állapotát
megjelölik. Ennek formája a RELENG_x_x_RELEASE, ahol x_x a release
száma. Pl RELENG_5_2_RELEASE. Ezek szintén csak időpontot jelentenek,
utólag nem változnak, tehát erre nem érdemes "frissíteni".
- Mivel bizonyos "komoly" felhasználók számára a -STABLE túl gyors volt,
túl sok változással, ezért számukra létrehozták a security ágakat, amik
egy-egy release után indulnak és csak az odavaló biztonsági javításokat
tartalmazzák. Ezek jelölése RELENG_x, ahol x_x az indító release száma.
Ilyen például a RELENG_5_2.
- Indokolt esetben egy konkrét release hibáinak kijavítására vagy
egyébként a fejlesztés végén álló ágak utolsó megsegítésére
létrehozhatnak úgynevezett point release-ket, ilyen volt pl az 5.2.1,
amik tartalmazzák az összes addigi biztonsági javítást, de emellett más
kiválasztott javításokat is. Ezekhez *nem* tartozik külön security
branch, tehát pl az 5.2-ről az 5.2.1-re el lehet jutni simán úgy, hogy
valaki a RELENG_5_2 ágat követi, azonban RELENG_5_2_1 már nem lesz
külön, hanem a további mostmár szigorúan biztonsági javítások ismét a
RELENG_5_2-n fognak megjelenni. A projektnek az a filozófiája, hogy
ilyen point release-t lehetőleg nem bocsát ki, de olyanra már volt
példa, hogy a point release vette át a súlyosan hibás eredeti release
helyét, az eredetit azóta el is tüntették.
- Hogy érdekesebb legyen, vannak olyan gépek, amelyek folyamatosan az
aktuális -CURRENT vagy -STABLE kódból snapshotokat építenek és azokat
ISO-k és FTP directory-k formájában elérhetővé teszik. Ezeket tehát
ugyanúgy lehet telepíteni, mint egy rendes release-t, de céljuk főleg a
tesztelés és a hibakeresés megkönnyítése. Ilyeneket csinált pl a
stable.freebsd.org és a current.freebsd.org régebben, újabban pedig
ilyenek a japán gyártmányú ún JPSNAP-ok. Ilyen esetben a megjelölés a
dátumot és a snapshot jellegre utalást tartalmazza, pl -CURRENT esetén
5.2-20040317JPSNAP.

A tagek egyébként a cvsup mellett a CVS repository használata során is
elérhetőek (sőt onnan származnak) így az anoncvs userek is használhatják.

Így. Ez most mehet a FAQ-ba. :-)

Üdv: