[BSD] Re:

Oroszi Krisztián oroszi_krisz at hotmail.com
2004. Már. 16., K, 22:51:21 CET

Szia!

Profi RAID es szakértoktol elore elnézést ha hülyeséget mondok. :)

Hát bár nem vagyok profi OpenBSD-s, eddig egyszer probáltam feltelepítnei (ami végül is sikerült) szóval egy kevés gyakorlatom van csak, de talán tudom mi a baj.

Én ugy tudom x86 os architechtúrán minden BSD bootoláskor a BIOS korlátaival indul, persze lehet h tévedek.
Rengeted RAID es levelet olvastam már itt,de ha jól tudom ez mindig fennál.
Márpedig induláskor a te raid ed még nem ismert a BSD számára mivel a BIOS ban nyoma sincs és mivel nem hardware es raid kártyáról van szó külön RAID BIOS sincsen. Ha lenne akkor már mennie kellene, szerintem. Igy marad a disk:0 part1-3 ig MBR keresés bootoláskor.
Szóval amig a kicsirol fel nem áll a rendszer és vele együtt a software es RAID addig az oylan minth ott se lenne. Nem?
Bár az érdkes h a BSD boot eljut addig  a hibaüzenetig. De gondolom a BISO maga disk:0-n keresi a megváltó MBR-t de olyat nem talál.

Egy másik lehetoség h túl nagyok az Ultrás winyók és a 8GByteos korláton túl került a vlamelyik boot elem és a BIOS azt már nem éri el.
Vagy a még roszabb CHS mód (megnemmondom mennyi 512KByte vagy 1Mega) alatt címezheto terület fölé esett a boot.

Szóval lehet h most alapaigaságokkal terheltem a levlistát, ha igy van elnézést.
Remélem azért segített valamit.

Üdv
Krisz