[BSD] Sendmail

Adam Szilveszter sziszi at bsd.hu
2004. Már. 15., H, 21:58:12 CET

Szia!

Bár ez *abszolút* nem BSD-s kérdés...

On Mon, Mar 15, 2004 at 09:07:02PM +0100, Sz Istvan wrote:

> Egy kis segítség kéne Rh 8.0 alatt sendmail beállításra.Régebbi Rh6.2-
> nél elég volt az access file-ban beállítani a belső IP tartományt Relayre
> aztán már lehetett is SMTP-ni de ennél nem enged. Az olvastam hogy a
> spam védelem miatt alapesetben mindenki tiltva van míg a réginél nem
> volt.Gondolom ez a hiba oka.Van valami ötletetek?

Természetesen van. Ilyen esetekben mindig használható: meg kell nézni a
dokumentációt. Jelen esetben a cf/README állományt valahol a sendmail
könyvtárainak mélyén.

Ebből látható, hogy 8.9 óta a relaying alapból le van tiltva. (Kivéve a
saját IP-kről) és a megengedett domaineket (vagy tetszés szerint
hostokat) az access database-ben kell szerepeltetni. Ez alapból az
/etc/mail/access.db állományban van, tehát a kívánt domaineket az
/etc/mail/access fájlba kell írni 1/sor formátumban és aztán kell belőle
egy ilyen adatbázis fájlt csinálni. (legalábbis FreeBSD-n)

Üdv:
Udvozlettel:

Adam Szilveszter
Budapest